fb

V Konferencja dla Rodziców

BLIŻEJ POTRZEB, BLIŻEJ SZCZĘŚCIA

dzień 4

Rozmowy możesz oglądać jeszcze przez:

Godziny
Minuty
Sekundy

W czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem.  

Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy 30PROCENT 

Rodzicielstwo po rozstaniu

Piotr

Romanowski

psycholog, psychoterapeuta

Jeżeli chcesz poodglądać z jeszcze innej strony temat par, rozstań, komunikacji w sytuacjach kryzysowych, zachęcam Cię do zakupu rozmów z poprzednich edycji konferencji:

  • Co wspiera, gdy razem bywa trudno – rozmawiają Sylwia Włodarska, Marta Sikorska, Mikołaj Łyś WIĘCEJ>
  • Bliskość w kryzysie – rozmowa z Bartkiem Szymczykiem WIĘCEJ>
  • Język relacji – rozmowa z Adamem Kusio WIĘCEJ>
  • Gdy z pary uchodzi para – rozmowa z Ulą Malko WIĘCEJ>
  • Samodzielne rodzicielstwo – rozmowa z Joanną Szulc, I edycja
  • Jestem ojcem – Tomasz Kondzielnik WIĘCEJ>

Czym są potrzeby i jak do nich docierać

Agnieszka Rzewuska-Paca

certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy (NVC), Empowered living

Jeśli masz ochotę zgłębić temat Porozumienia bez Przemocy i potrzeb, przyjrzeć mu się z perspektywy innych certyfikowanych trenerek NVC i :

  • Empatia dla siebie – rozmowa z Joanną Berendt WIĘCEJ>
  • Jak pomóc im się dogadać – rozmowa z Magdaleną Sendor WIĘCEJ>
  • Jak wspierać poczucie własnej wartości – Emilia Kulpa Nowak WIĘCEJ>
  • Zaufać sobie – Monika Szczepanik WIĘCEJ>

Konflikt nasz powszedni

Ewa Hajduk-Kasprowicz

mediatorka w duchu NVC, certyfikowana facylitatorka dialogu

Jeżeli temat konfliktu interesuje Cię szczególnie. Jeśli chcesz sprawdzić, co można w nim zobaczyć, jak w nim być i co cennego z niego wynieść, zachęcam Cię do posłuchania/obejrzenia rozmów z poprzednich edycji konferencji

  • Tomasz Bagiński – Kręgi Naprawcze w rodzinie WIĘCEJ>
  • Magdalena Sendor – pomóc się im dogadać WIĘCEJ>
  • Adam Kusio – Język relacji WIĘCEJ>
  • Bartek Szymczyk – Bliskość w kryzysie WIĘCEJ>
  • Odmawianie w relacji – Anna Kasprzycka WIĘCEJ>
  • Współzależność – Anna Cichowlas WIĘCEJ>

dzień 3

Jak wspierać dzieci w spektrum

Adrian

Borowik

pedagog, trener, terapeuta

Jeśli masz ochotę przyjrzeć się tematowi “normy” i tego, co poza nią wykracza, to zachęcam do odsłuchania/obejrzenia rozmowy:

  • o Wysoko wrażliwych dzieciach z Anitą Janeczek-Romanowską WIĘCEJ>
  • o samoregulacji z Natalią Fedan WIĘCEJ>
  • Mamo, Tato Boję się – rozmowa z Anitą Janeczek Romanowską, WIĘCEJ>
  • Jak obsługiwać bezradność – rozmowa z Martą Sikorską WIĘCEJ>
  • Wysoko wrażliwi dorośli – rozmowa z Tomaszem Sadzewiczem WIĘCEJ>
  • Opiekowanie dużych zmian w rodzinie – Karla Orban WIĘCEJ>

Depresja dzieci, młodzieży i nastolatków

Jagoda

Sikora

psycholożka

Rozmowy z poprzednich edycji konferencji, które mogą Cię zainteresować:

  • Joanna Suchowska-Oruba – Jak towarzyszyć w emocjach z uważnością? WIĘCEJ>
  • Joanna Frejus – Depresja mam małych dzieci. WIĘCEJ>
  • Magdalena Boćko Mysiorska – Łagodnie WIĘCEJ>
  • Paulina Szeromska – Lęk o przyszłość dzieci. WIĘCEJ>
  • Anita Janeczek – Romanowska – Mamo, Tato, boję się! WIĘCEJ>
  • Terapia – Milena Pacuda WIĘCEJ>
  • Podziękować poczuciu winy – rozmowa z Katarzyną Kalinowską WIĘCEJ>
  • Nastolatki – Joanna Banach-Witkowska WIĘCEJ>

By edukacja miała sens

Mikołaj

Marcela

pisarz, nauczyciel akademicki, autor tekstów piosenek

O edukacji rozmawiam w trakcie każdej edycji konferencji. Dlatego jeśli ten temat szczególnie Cię interesuje, zachęcam do obejrzenia/odsłuchania rozmów:

  • Czego dzieci potrzebują, by się uczyć i mieć z tego radochę? – Kacper Woźniak WIĘCEJ>
  • Edukacja – Katarzyna Mitschke WIĘCEJ>
  • Edukacja inaczej – Marianna Kłosińska WIĘCEJ>
  • Jak wykorzystać dziecięcą chęć do uczenia się – Tomasz Tokarz WIĘCEJ>
  • Jak wspierać proces edukacji – Magdalena Kus WIĘCEJ>
  • Nastolatki – jak je wspierać – Joanna Banach Witkowska WIĘCEJ>
  • Motywacja – Małgorzata Musiał WIĘCEJ>

dzień 2

Wypalenie

Ula

Malko

psycholożka, mediatorka, ambasadorka najmłodszych dzieci, współzałożycielka Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Bliskie Miejsce

Jeżeli interesuje Cię temat wypalenia, jego składowych, o których wspomniała Ula Malko i masz ochotę jeszcze głębiej i dłużej mu się poprzyglądać, zachęcam do zakupu rozmów z poprzednich edycji konferencji

  • Wioska – rozmowa z Gosią Stańczyk WIĘCEJ>
  • Potrzebna cała wioska – rozmowa z Katarzyną Półtorak WIĘCEJ>
  • Łagodnie – rozmowa z Magdaleną Boćko-Mysiorską WIĘCEJ>
  • W równowadze – rozmowa z Katarzyną Gałązką WIĘCEJ>
  • Rodzicielstwo drogą do siebie – Magdalena Kulińska WIĘCEJ>
  • Życzliwość dla siebie – Sylwia Włodarska, WIĘCEJ>
  • Wolność od i do – Joanna Mrozińska, WIĘCEJ>

Prawdziwie o byciu parą, gdy ma się małe dzieci

Zuza

Skrzyńska

socjolożka, autorka bloga Notatki z macierzyństwa

Jeśli chcesz zgłębić temat relacji partnerskiej, zachęcam do obejrzenia/odsłuchania innych rozmów z wcześniejszych edycji konferencji:

  • Kiedy z pary uchodzi para – rozmowa z Ulą Malko WIĘCEJ>
  • Jestem ojcem – rozmowa z Tomaszem Kondzielnikiem WIĘCEJ>
  • Zaufanie i bliskość – rozmowa z Pauliną Orbitowską-Fernandez WIĘCEJ>
  • Wolność od i do – rozmowa z Joanną Mrozińską WIĘCEJ>
  • Miłość to nie tylko uczucie – rozmowa z Beatą Kosiacką WIĘCEJ>
  • Język relacji – Adam Kusio WIĘCEJ>
  • Partnerstwo rodzicielstwo – rozmowa z Piotrem Romanowskim WIĘCEJ>

Gdy jest trudno ze zmianą

Agnieszka

Stein

psycholożka, autorka książek, współzałożycielka Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Bliskie Miejsce

Jeżeli zainteresował Cię ten temat i masz ochotę zatrzymać się przy nim ma dłużej, zapraszam do odsłuchania/obejrzenia rozmów z poprzednich edycji:  

  • Karla Orban – Opiekowanie dużych zmian w życiu rodziny WIĘCEJ>
  • Tomasz Bagiński – Kręgi naprawcze WIĘCEJ>
  • Adam Kusio – Język relacji WIĘCEJ>
  • Piotr Romanowski – Partnerstwo Rodzicielstwo WIĘCEJ>
  • Razem – Marta Sikorska i Tomasz Sadzewicz WIĘCEJ>
  • Prawa komunikacji – rozmowa z Agnieszką Stein WIĘCEJ>

dzień 1

V Konferencja dla Rodziców

Jak nawiązać kontakt ze sobą?

Michał Pasterski

coach, praktyk terapii IFS i trener rozwoju osobistego, założyciel Life Architect, Planets i Fundacji Świadomej Edukacji

Rozmowy z poprzednich konferencji, które mogą Cię zainteresować:

  • Podziękować poczuciu winy – Katarzyna Kalinowska. WIĘCEJ>
  • Wdzięczność – Sylwia Włodarska WIĘCEJ>
  • Poczucie własnej wartości – Emilia Kulpa-Nowak WIĘCEJ>
  • Wysoko wrażliwi dorośli – Tomasz Sadzewicz WIĘCEJ>
  • Rodzicielstwo drogą do siebie – Magdalena Kulińska WIĘCEJ>
  • Życzliwość dla siebie  – rozmowa z Sylwią Włodarską WIĘCEJ>

Podwójna moc regulacji

Anna Pelc

psychoterapeutka, prowadzi prywatną praktykę

Jeżeli chcesz dłużej pobyć w stanie wyregulowania, zachęcam do przypomnienia sobie lub zapoznania się z perspektywą innych prelegentów z poprzednich edycji konferencji: 

  • Natalia Fedan – Samoregulacja WIĘCEJ>
  • Milena Pacuda – terapia WIĘCEJ>
  • Paweł Zawitkowski – o regulacji dorosłych i dzieci WIĘCEJ>
  • Paulina Rymkiewicz Kalinowska – Współczucie dla siebie w rodzicielstwie.WIĘCEJ>
  • Magdalena Kulińska – Rodzicielstwo drogą do siebie WIĘCEJ>
  • W równowadze – rozmowa z Katarzyną Gałązką WIĘCEJ>

Czuła Przewodniczka

Natalia

de Barbaro

Psycholożka, poetka, felietonistka, prowadzi autorskie warsztaty dla kobiet Własny Pokój

Jeżeli masz ochotę poprzyglądać się podobnym obszarom i tematom, zachęcam Cię do przypomnienia sobie (lub obejrzenia po raz pierwszy) rozmów z poprzednich edycji konferencji:

  • Przywództwo w rodzinie – rozmowa z Martą Sikorską WIĘCEJ>
  • Zaufać sobie – rozmowa z Moniką Szczepanik WIĘCEJ>
  • Poczucie własnej wartości – rozmowa z Agnieszką Stein WIĘCEJ>
  • Współczucie dla siebie w rodzicielstwie – rozmowa z Pauliną Rymkiewicz-Kalinowską WIĘCEJ>
  • W równowadze – rozmowa z Katarzyną Gałązką – WIĘCEJ>
  • Mieć czas – Marta Iwanowska-Polkowska WIĘCEJ>
kup nagranie
I OGLĄDAJ KIEDY CHCESZ

W PAKIECIE

  • Dostęp do wszystkich nagrań w dowolnej chwili. W pakiecie 12 rozmów  i 4 sesje jogi. Oglądaj, słuchaj i praktykuj kiedy Ci wygodnie przez co najmniej 2 lata, czyli do kwietnia 2023 r.
  • Notatki wizualne. Przygotowane przez Teresę Zaorską do każdej z 12 rozmów. Wydrukuj i powieś, by mieć na oku wspierające treści w pigułce.

POBIERZ PRZYKŁADOWĄ NOTATKĘ

  • Certyfikat uczestnictwa. Udokumentuj swój udział w konferencji, powieś na ścianie i dziel się radością z bycia częścią tej społeczności.
Udział w Konferencji
7-11 kwietnia 2021
za 10zł, czyli za jedną kawę, bierzesz udział w Konferencji
Kup nagranie
i oglądaj kiedy chcesz
możesz kupić nagranie całej Konferencji lub wybranej rozmowy

Coś dla ciała i coś dla umysłu

Minimal joga z Zofią Lewandowską

wstęp

czułość

Uważność

luz

moc

Wizualizacja prowadzona z Anną Pelc

Piotr Romanowski

Rodzicielstwo po rozstaniu

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o fazach procesu rozstawania się;
  • o zranieniach, poczuciu krzywdy, poczuciu winy i ich wpływie na komunikację w procesie rozstania;
  • o micie postawy “dla dobra dziecka”;
  • o sięganiu po wsparcie dla siebie, by móc mieścić trudne emocje dziecka;
  • o objawach widocznych w zachowaniach dzieci już na długo przed rozwodem;
  • o szyciu na miarę w rodzinach patchworkowych;
  • o słowach “mamo” i “tato” w kontekście nowych partnerów rodziców;
  • o robieniu w relacji miejsca na złość;
  • o jogurcie i skarpetkach, za którymi kryje się coś poważniejszego;
  • o okopach i o tym, jak się z nich wydostać w stronę wybaczania.

Piotr Romanowski jest psychologiem i psychoterapeutą. Wspiera młodzież i dorosłych, a także rodziny doświadczających różnego rodzaju kryzysów. Bliskie jest mu podejście systemowe, traktujące rodzinę jako dynamiczny system, w którym każda osoba jest równie ważna i ma wyraźny wpływ na tworzenie rodzinnej codzienności. Współpracuje z Ośrodkiem Regeneracja i Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Markach.

Agnieszka Rzewuska-Paca

Czym są potrzeby i jak do nich docierać

W tej rozmowie będziesz wielokrotnie świadkiem żywego doświadczenia, mocy empatycznej rozmowy i szukania kontaktu ze sobą. A poza tym dowiesz się:

  • że to nie chodzi o słowa i że gdy płyną z serca, znajdą się same;
  • że warto pytać – “Co jest dla Ciebie ważne?”;
  • że w naszym ciele znajdziemy więcej odpowiedzi niż na kartkach;
  • o chorobach takich jak “botyzm”, “przezciebica” i innych;
  • jak myśli o powinnościach i rolach wpływają na relację z dzieckiem;
  • że “po prostu bądź!” to coś, czego jesteśmy głodni;
  • że relacja oparta na potrzebach pomaga mierzyć się ze światem;
  • że czas nie wspiera reakcji i kontaktu z poziomu serca;
  • że warto robić NIC;
  • że oprócz patrzenia na to, co boli, dobrze widzieć, co działa.

Agnieszka Rzewuska-Paca

Certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy (NVC) od 2014r, psycholożka i coach. Prowadzi warsztaty w Polsce i za granicą, dla osób chcących żyć świadomie, ale także dla szkół i przedszkoli z sercem oraz organizacji z duszą. Współpracuje z Przedszkolem i Żłobkiem NVC “Zielona Wieża”, wspierając kadrę w codziennej pracy, uczestnicząc w spotkaniach zespołu i prowadząc dla zespołu warsztaty z zakresu NVC. Współtworzy program SchoolOfLife.pl, wspierający młodych ludzi w odkryciu swoich darów i tworzeniu drogi życiowej w zgodzie ze sobą .
Jest mamą dwójki dzieciaków, których określa mianem swoich największych nauczycieli empatii i szczerości.
Wiecej informacji o Agnieszce: www.empoweredliving.pl



Ewa Hajduk-Kasprowicz

Konflikt nasz powszedni

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o cenie płaconej za bycie “osobą bezkonfliktową”;
  • że jest coś więcej do wyboru niż “tupnę nogą” albo “się ugnę”;
  • o wpływie zasobów wewnętrznych na postawę w konflikcie;
  • o świadomych i nieuświadomionych wyborach w sytuacjach trudnych;
  • o strefach regulacji i teorii poliwagalnej i ich związkach z konfliktem;
  • że konflikt ma coś wspólnego z grawitacją i ze słoniem :);
  • o różnych typach konfliktów i ich wpływie na relację; 
  • że konflikt to aktualizacja relacji;
  • o tworzeniu sprzyjających warunków do trudnej rozmowy;
  • o wzajemności i równomocy w relacji.

Ewa Hajduk-Kasprowicz 

Mediatorka w duchu NVC, certyfikowana facylitatorka dialogu, doświadczona badaczka jakościowa, doktor nauk ekonomicznych. Wspiera ludzi w dogadywaniu się ze sobą i między sobą, w relacjach w życiu i w biznesie (plynie.pl). Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie pracy z konfliktem i szerzej – empatycznego komunikowania się (efektywnakomunikacja.pl). Pracuje z uważnością na to, by każdy działał w zgodzie ze sobą. 

Adrian Borowik

Jak wspierać dzieci w spektrum

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jakie wyzwania dla dziecka i jego rodziny niesie ze sobą spektrum;
  • co można zrobić, by dziecku nie dokładać;
  • co można zrobić, by nie dokładać rodzicom tego dziecka;
  • że rodzice mają ogromną wiedzę i kompetencje w kwestii ich dziecka;
  • że zamknięcie ust może być wielkim darem;
  • że norma to tylko pewna etykieta;
  • że “nie rozumiem” może iść w parze z wyrozumiałością;
  • że “jak ci pomóc” i “pomóż mi”mają coś wspólnego z filmem Casablanca;
  • że jak się coś rozwali, to można to pomalutku odbudować; 
  • i po raz kolejny także to, że kluczem do wielu sytuacji jest… zadbanie o siebie! 

Adrian Borowik – absolwent Animacji Społeczno Kulturalnej na Uniwersytecie Warszawskim. W 2005/2006 roku zaczął bawić się z dziećmi ze spektrum. Uczestniczył w domowych systemach terapeutycznych programu Son-Rise®, którego autorami są Barry Neil Kaufman i Smahria Kaufman.

W trakcie 2 miesięcznego program dla wolontariuszy w The Option Institute® (którego częścią jest Autism Treatment Center of America®) poznał podstawy Procesu Opcji.

Ważne szkolenia i kursy, które wpłynęły na jego spojrzenie na osoby w spektrum i wyznaczyły kierunek rozwoju to Start Up Programu Son-Rise, Maximum Impact, New Frotiers, HANDLE® (1 stopień), Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów.

Prowadzi Przylądek Dobrej Nadziei, jest fundatorem oraz prezesem Fundacji „Wspaniale, że jesteś…” ,

Wykłada też w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach.

Jagoda Sikora

Depresja dzieci, młodzieży i nastolatków

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czy depresja dzieci i młodzieży różni się od depresji dorosłych i na co zwrócić uwagę w zachowaniu dziecka;
  • o “maskach somatycznych”;
  • że depresja może się kryć także pod uśmiechem;
  • o czynnikach ryzyka i czynnikach ochronnych;
  • o prośbach wyglądających zupełnie nie jak prośba;
  • o budowaniu z dziećmi relacji pełnych zaufania i poczucia bezpieczeństwa;
  • że rozmowa o myślach samobójczych nie zwiększa prawdopodobieństwa próby samobójczej;
  • o tym jak wspierać dziecko i szukaniu wsparcia u specjalistów;
  • o dodatkowym obciążeniu, jakim jest rodzicielskie poczucie winy;
  • o pomocy, jaką warto otoczyć rodzinę, a zwłaszcza rodziców dziecka chorującego na depresję, by mieli siły na wspieranie dziecka i opiekowanie się nim.

Jagoda Sikora 

Psycholog dziecięcy w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz doktorem psychologii. Doświadczenie w pracy klinicznej zdobywała pracując z dziećmi i młodzieżą m.in. w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka oraz licznych placówkach wsparcia ambulatoryjnego i dziennego. Pracuje na Uniwersytecie Śląskim w Instytucie Psychologii na stanowisku adiunkta.

Ukończyła dwa poziomy szkolenia certyfikacyjnego z podejścia Self-Reg, studium terapii dzieci i młodzieży oraz kurs podstawowy podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach TSR.
O swoim życiu zawodowym mówi: “Uwielbiam moją pracę i z chęcią wspieram dzieci i rodziców w radzeniu sobie z wyzwaniami, które stają na ich drodze”.
O sferze prywatnej zaś: “Jestem żoną jednego męża i mamą trójki chłopców, którzy stale motywują mnie do rozwoju”.

Mikołaj Marcela

Dzieci i edukacja

Z tej rozmowy dowiesz się:

  •  że zabawa i nauka nie stoją ze sobą w sprzeczności, a wręcz przeciwnie;
  •  o zaufaniu, wsparciu i dialogu w relacji rodziców z dziećmi;
  •  że jesteśmy stworzeni do uczenia się;
  •  o koncepcji 4K w kontekście przyszłych rynków pracy;
  •  o nowej definicji analfabetyzmu;
  •  o związku między karami i nagrodami a życiem w niewoli;
  •  o wierze i braku wiary w oceny, sprawdziany i egzaminy;
  •  o kompetencji podważania pewników; 
  •  o przyczynach trudności we wprowadzaniu zmian w obecnym systemie edukacji, ale także o tym, co da się zrobić w jego ramach;
  •  jak wspierać dziecko, które doświadcza kłopotów z systemem szkolnym.

Mikołaj Marcela – pisarz, nauczyciel akademicki, autor tekstów piosenek. Doktor nauk humanistycznych, magister filologii polskiej i filozofii. Związany z Uniwersytetem Śląskim – tam zdobywał wykształcenie i tam teraz pracuje jako nauczyciel w szkole doktorskiej a także jako wicedyrektor kierunków Sztuka pisania oraz Twórcze pisanie i marketing wydawniczy.
Autor bestsellerów “Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens”, “Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem. Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać” i – wspólnie z Anitą Janeczek-Romanowską – “Jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy start. Edukacja i rozwój zgodne z naturalnymi potrzebami przedszkolaka” oraz multimedialnego ebooka “Jak nie myśleć o pieniądzach i je mieć. Wszystko, co możesz zrobić, żeby praca miała sens”, kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz czterech powieści, w tym dwóch dla dzieci. Nauczyciel mianowany, tutor w programach edukacyjnych, certyfikowany moderator procesu Design Thinking oraz koordynator obszaru nauk humanistyczno-społecznych w ramach Śląskiego Festiwalu Nauki. Laureat stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2020 roku. Mieszka w Katowicach.

Ula Malko

Wypalenie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że wypalenie rodzicielskie i zawodowe mają ze sobą wiele wspólnego;
  • o związku wypalenia z (często nieadekwatnymi) oczekiwaniami;
  • o samotności w rodzicielstwie i roli wioski;
  • o algorytmach mediów społecznościowych i podwórkach widzianych przez okno;
  • że różnorodność jest bardziej wspierająca niż “jedna jedynie słuszna droga;
  • że mamy wpływ, ale nie wszystko od nas zależy;
  • że można zmienić zdanie i że to jest ok;
  • o tym, że kiedy energia idzie “z brzucha”, to bywa łatwiej niż w sztywnych instrukcjach;
  • jak oglądać frustrację i odbierać wiadomości, jakie ma dla nas;
  • o tym, co nas spotyka na ścieżkach “mogłam zrobić to i tamto”;
  • o życzliwym przyjmowaniu własnych niedoskonałości;
  • o mocy snu.

Ula Malko jest psycholożką, mediatorką, ambasadorką najmłodszych dzieci.

Od ponad 10 lat pracuje z rodzicami, wspierając ich w rozumieniu potrzeb małych dzieci i lepszym rozumieniu siebie samych w nowych rolach jakie zaczynają pełnić stając się rodzicami. 

Prowadzi konsultacje, warsztaty, a także mediacje, podczas których pomaga wzajemnie się usłyszeć i zobaczyć.

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Zuza Skrzyńska

Prawdziwie o byciu parą, gdy ma się małe dzieci

Z tej (soczystej i bogatej w słowa określane czasem mianem przekleństw) rozmowy dowiesz się:

  • o konsekwencji i niekonsekwencji i ich konsekwencjach :);
  • o autentyczności w rodzicielstwie;
  • o szukaniu własnej drogi, a nie odtwarzaniu wiedzy z książek;
  • o ciastolinie, parówkach, ekstrakcie z rogu jednorożca i turlaniu po dywanie, czyli rodzicielskiej różnorodności;
  • o wewnętrznej zgodzie na odpoczywanie.

Zuza Skrzyńska  z wykształcenia jest socjolożką, a prywatnie i na pełen etat wysoko wrażliwą mamą dwóch dziewczynek. Stara się wychowywać je w duchu rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy. Dużo czyta i dzieli się tym robiąc #notatkizmacierzyństwa. Część z nich udostępnia na Instagramie. Za prężne działania na rzecz innych mam otrzymała tytuł Doskonałości Sieci 2020 w plebiscycie Twojego Stylu. Autorka książki “Złość i trudne emocje w macierzyństwie. Jak sobie z nimi radzić?” zuzaskrzynska.com

Agnieszka Stein

Gdy jest trudno ze zmianą

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • po pierwsze, że na ogół to kobiety są inicjatorkami zmiany w obszarze rodzicielstwa i relacji; 
  • jak kobiety i mężczyźni patrzą na zmiany pojawiające się w ich domu;
  • o wezwaniach do podróży i innych etapach zmiany;
  • o przyjmowaniu siebie z łagodnością, akceptacją i zaufaniem;
  • o różnych poziomach strachu przed zmianą; 
  • o myśleniu czarno-białym;
  • o procesie zmian zachodzącym nieustająco;
  • o nieuchronnej w procesie zmian – fazie tupetu;
  • o kupowaniu empatii i uważnego słuchania oraz sprzedawaniu zamkniętych ust;
  • o ogólnikach i domyślaniu się w komunikacji.

Agnieszka Stein jest psychologiem. Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi. Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi. Najbliższe jest jej podejście oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi. 

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk— “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online. 

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Michał Pasterski

Jak nawiązać kontakt ze sobą?

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że wewnętrzny krytyk i wewnętrzne dziecko to tylko część wewnętrznej rodziny;
  • o wygnańcach, strażnikach, menedżerach i strażakach w nas;
  • skąd się biorą, o co dbają i jakie są ich wzajemne relacje;
  • o mediacjach i energii JA;
  • jak słuchać i słyszeć głosy naszych części;
  • o tym, że głos wewnętrznego krytyka może złagodnieć;
  • jak znajomość części może wspierać w rodzicielstwie;
  • o szlakach i nitkach, po których, dzięki ciekawości, docieramy do kłębka;
  • o kontakcie ze sobą nawiązywanym poprzez ciało;
  • o mocy zdania „jesteś mile widziany”.

Michał Pasterski jest założycielem Life Architect, Planets i Fundacji Świadomej Edukacji. Na co dzień pracuje jako coach, Praktyk terapii IFS i trener rozwoju osobistego.

Od 10 lat zgłębia i praktykuje psychologię. Od 2 lat działa na rzecz edukacji. Uwielbia słowo pisane. Jest autorem 700-stronicowej książki “Insight. Droga do mentalnej dojrzałości” oraz jednego z najpopularniejszych w Polsce blogów na temat rozwoju osobistego i edukacji Michalpasterski.pl. W ciągu ostatnich 8 lat napisał ponad 400 artykułów, które czyta więcej niż milion osób rocznie.

Jako międzynarodowy partner organizacji IFS Institute Michał wprowadza terapię IFS do Polski organizując oficjalne szkolenia dla psychoterapeutów, którzy chcą tę metodę wykorzystywać w swojej praktyce.

Anna Pelc

Podwójna moc regulacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jak zauważyć swoje stany wyregulowania i bycia już poza nimi;
  • że miejscem, gdzie warto szukać informacji jest nasze ciało;
  • o  trójkątnym modelu obszarów, które nas tworzą;
  • o koregulacji i mózgowym WiFi;
  • o dbaniu o siebie, jako wkładzie w relację z innym człowiekiem;
  • o tym, że pójście w nieznane jest trochę na przekór naszemu oprogramowaniu, ale jednocześnie leczy; 
  • o różnych nurtach terapii i kluczach wybierania terapeuty;
  • że praca z własnym doświadczeniem z dzieciństwa wnosi wolność do relacji z dzieckiem;
  • że „odpowiedź” i „reakcja” to nie to samo, i na czym polega ta różnica;
  • że świadomość pomaga w obsłudze „guzika pauza”, i jak tę świadomość budować.

Anna Pelc 

Psychoterapeutka w trakcie szkolenia w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt. Prowadzi prywatną praktykę w gabinecie w Warszawie, oraz terapię on-line. Jako wolontariuszka udziela wsparcia psychoterapeutycznego w Towarzystwie Pomocy Młodzieży w Warszawie. Pracuje z osobami dorosłymi i młodzieżą. 

Sama o sobie mówi: “W pracy integruję doświadczenie artystyczne i warsztat psychoterapeutyczny. Bliskie mi jest myślenie, że tworzymy swoją osobowość i rozwijamy się w relacji. Naszą istotą jest przynależność i więź, a zdrowa relacja leczy”.

Jej pasją są podróże, sztuka i filozofia. Ma męża i dwoje dzieci

Natalia de barbaro

Czuła Przewodniczka

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • trzech postaciach z “Czułej Przewodniczki” – Potulnej, Męczennicy i Królowej Śniegu, i co daje nazwanie ich;
  • transformacjach tych postaci;
  • mediacjach z samą sobą i wybieraniu tego, co służy;
  • słuchaniu słów i słuchaniu ciała, by odkryć energię, z jakiej działamy;
  • małych zmianach w drodze do dużej zmiany;
  • łączeniu i dzieleniu męskiej i żeńskiej energii;
  • marzeniu wspólnego kręgu kobiet i mężczyzn;
  • wspierających pytaniach, które mogą nas zaprowadzić do naszych własnych odpowiedzi;
  • meblowaniu sobie pokoju i życia;
  • kierunku do przodu i do góry, który choć najpopularniejszy, nie jest jedynym możliwym.

Natalia de Barbaro

Psycholożka, trenerka umiejętności społecznych, poetka, pisarka, felietonistka “Wysokich Obcasów” i “Charakterów”. Prowadzi autorskie warsztaty dla kobiet Własny Pokój, które sama opisuje tak: “Własny Pokój to przestrzeń, w której możesz doświadczyć tego, kim jesteś dzisiaj; postawić przed sobą ważne pytania; spojrzeć w lustro wnikliwie, bez ściemy i z miłością, przyjrzeć się związkom, które tworzysz z innymi i temu najważniejszemu, który tworzysz sama ze sobą. Sama o sobie mówi, że wciąż pracuje nad jakością relacji z samą sobą. Jej ostatnia książka “Czuła przewodniczka” podbija rynek i serca odbiorczyń.

Sylwia Włodarska Marta Sikorska i Mikołaj

Co wspiera, gdy razem bywa trudno?

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jak wiele można się nauczyć od siebie wzajemnie w relacji dziecko – dorosły;
  • ile dobra wnosi szczeniak leżący na kolanach;
  • co się dzieje, gdy dorośli zaczynają słyszeć dziecko, a dziecko słyszy dorosłych;
  • jak zadbać o to, by nasz głos był słyszany i było na niego miejsce w rozmowie;
  • jak wiele jest sposobów na powrót do równowagi i jak można szukać tych, które są dobre dla nas;
  • że w rodzinie jest miejsce na “nie”, i co z tym zrobić;
  • jak ważna jest swoboda i dobrowolność w relacji i co ona daje;
  • jak dorosły może wspierać dzieci, które są w konflikcie;
  • że rodzina to także przyjaciele i że wiek nie jest przeszkodą dla przyjaźni.

Sylwia WłodarskaPani Swojego Szczęścia, mediatorka NVC, trenerka empatycznej komunikacji. Pomysłodawczyni i organizatorka tej Konferencji.

Marta Sikorska  – jest facylitatorką. Jej główną domeną jest Horse Assisted Education czyli rozwojowa pracy w relacji z końmi dająca głęboki wgląd i możliwość zmiany dla osób i organizacji. Tworzy autorskie programy rozwojowe w oparciu o dwa filary: Porozumienie bez Przemocy i teorię więzi. Jakości, które konie utożsamiają jako gatunek – relacyjność ponad terytorialność, proces ponad cel, współpraca ponad rywalizacją, intuicyjność przed racjonalnością – to w dużej mierze potrzeby współczesnych rodziców. Współtworzy Fundację Pasikonie, w ramach której oprócz rozwoju z końmi, daje wsparcie rodzicom oraz profesjonalistom działającym na rzecz dzieci i młodzieży. Od 6 lat organizuje Campy rodzinne, gdzie można zaznać uczącej i wspierającej się wioski. Jest mamą dwóch dostarczających wrażeń chłopców.

Mikołaj Łma 10 lat. Jest chłopcem z Pasikoni. Mówi o sobie, że jest wiejskim dzieckiem. Jest starszym bratem dla Titiego i Maluty. Lubi grać z kolegami w sieci, rysować i słuchać audiobooków.

Bartek Szymczyk

Bliskość w kryzysie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest kryzys
  • jakich mechanizmów używamy do radzenia sobie z kryzysem
  • dlaczego bywa trudno wyjść z kryzysu
  • co wspiera wychodzenie z kryzysu
  • jak rozmawiać, by się słyszeć
  • jakie codzienne praktyki mogą wspierać parę w tym, by kryzysów było mniej.

Bartek Szymczyk

psycholog i psychoterapeuta, pracuje indywidualnie i z parami w języku polskim i angielskim, współzałożyciel ośrodka Ogrody Zmian w Warszawie.

Anita Janeczek-Romanowska

Mamo, tato, boję się!

O czym jest ta rozmowa?

  • czym się różni strach od lęku,
  • o różnych formach lęku u dzieci,
  • jak lęk może wyglądać?
  • jak rozpoznać lęk, kiedy nie jest komunikowany wprost – kiedy objawia się agresją, złością, unikaniem,
  • co robić, gdy dziecko boi się np. burzy? Jakie są opcje?
  • jak rodzic może wspierać dziecko, gdy jest ono w spirali lęku?
  • co mogę robić, gdy to, że dziecko czegoś się boi mnie, rodzica, denerwuje, trudno mi z tym – jak sobie z tym radzić i wspierać dziecko,
  • jak wyjść z domu, pójść do dentysty, zrobić coś, co z perspektywy rodzica jest ważne, a czego boi się dziecko,
    co zamiast “nie bój się”, “nie ma się czego bać”, “chłopaki nie płaczą”.

Anita Janeczek-Romanowska

Jest psychologiem dziecięcym, współzałożycielką Ośrodka wsparcia i rozwoju Bliskie Miejsce w Warszawie,

Jest autorką strony o psychologii
i rodzicielstwie Być bliżej.

Od 11 lat współpracuje z przedszkolami, poradniami i ośrodkami dla rodzin, gdzie udziela wsparcia rodzicom i specjalistom.

W swojej pracy i codzienności praktykuje podejścia oparte na szacunku i empatii.

Jest absolwentką Intensywnego Kursu Podstawowego NVC w Akademii NVC oraz licznych szkoleń i warsztatów dotyczących pracy z dziećmi, rodzicami i specjalistami.

Prywatnie mama sześciolatki.

Marta Sikorska

Jak obsługiwać bezradność?

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest bezradność?
  • o przekonaniach, które karmią bezradność,
  • co mogę zrobić gdy ją czuję?
  • co mogę robić, by doświadczać jej mniej?
  • jak wspierać osobę doświadczającą bezradności?

Marta Sikorska 

mediatorka, mentorka, facylitatorka. Wspiera rodziców na warsztatach, wyjazdach rodzinnych, indywidualnych spotkaniach. Prowadzi Fundację Pasikonie, która przez autorskie programy rozwojowe z udziałem koni pomaga budować świat oparty na wspólnocie, empatii i dialogu.

Od 5 lat organizuje Campy rodzinne, gdzie można zaznać uczącej i wspierającej się wioski.

 Jest mamą dwóch dostarczających wrażeń chłopców.

 

Joanna Berendt

Empatia dla siebie

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest empatia,
  • czym jest empatia dla siebie,
  • po czym poznam, że potrzebuję empatii dla siebie,
  • jak uzupełniać zasoby i napełniać swój “koszyczek” empatii,
  • jak ćwiczyć empatyczny kontakt,
  • jak zauważyć siebie w trudnej dla mnie sytuacji – jak złapać kontakt ze sobą, być blisko swoich uczuć i potrzeb,
  • jak można bycie w kontakcie ze sobą ćwiczyć,
  • czym i o czym jest Porozumienie bez Przemocy.

Joanna Berendt

Coach ICF PCC, trener NVC i mediator NVC. Porozumieniem Bez Przemocy zajmuje się od 2009 roku. Pracuje z grupami, którym zależy na budowaniu relacji opartych na dialogu i zaufaniu oraz pełnym wykorzystaniu potencjału jednostek i zespołów, m.in. z liderami, w obszarze edukacji, nastolatkami, rodzicami i opiekunami.

Jest współautorką książek: „Dogadać się z dzieckiem. Coaching, Empatia, Rodzicielstwo”, „Przyjaciele Żyrafy. Bajki o empatii”, „Coaching Katalizator Rozwoju Organizacji”, „Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji”. Współtworzy: www.nvclab.pl, www.nvccoaching.pl, www.neuro-integracja.pl

Prywatnie mama dwójki nastolatków.

Magda Sendor

Jak pomóc im się dogadać

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest konflikt,
  • czy istnieją domy, rodziny, w których nie ma konfliktów, sprzeczek, kłótni?
  • jakie umiejętności mediatora mogą przydać się rodzicom,
  • co robić, kiedy komunikaty NVC “nie działają”, nie sprawiają, że dziecko chce się ubrać, a ja mam już ochotę krzyczeć,
  • kiedy wejść, wtrącić się w konflikt między dziećmi, a kiedy odpuścić,
  • jak rodzić może zadbać o siebie kiedy dzieci się kłócą, kiedy z jednej strony chce dać możliwość poradzenia sobie z sytuacją konfliktowa, a z drugiej czuję, że ich konflikt jest dla rodzica trudny,
  • jak zadbać o siebie w momentach, kiedy pojawia się myśl: “Nie radzę sobie”, “Nie wiem, jak ich wspierać kiedy oni się kłócą”, “Nie umiem tego NVC skoro się kłócą”,
  • jak radzić sobie, w sytuacjach, gdy rodzice różnią się w swoich podejściach wychowawczych, mają inny sposób na towarzyszenie dzieciom w rozwoju,

Magda Sendor

Jest certyfikowaną trenerką NVC, mediatorką i coachem.

Prowadzi firmę – Strefa Porozumienia, w której wspiera osoby i organizacje, które chcą w konflikcie zobaczyć szansę na porozumienie i rozwój.

Stworzyła takie marki jak Ekodzieciak oraz Akademia Noszenia Dzieci.

Jest współautorką dwóch książek dla rodziców „Dogadać się z dzieckiem. Coaching. Empatia. Rodzicielstwo.” oraz „Noś swoje dziecko.”

Mama dwójki dzieci.

Emilia Kulpa-Nowak

Jak wspierać poczucie własnej wartości

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest poczucie własnej wartości? Czym się różni od samooceny i pewności siebie?
  • dlaczego poczucie własnej wartości jest ważne dla szczęśliwego życia,
  • jak na co dzień tworzyć warunki do rozwoju poczucia własnej wartości,
  • czym jest akceptacja,
  • czy to mit że, bezwarunkowa akceptacja może prowadzić do tego, że dziecko wyrośnie na egoistę skoncentrowanego tylko na sobie,
  • co wpływa destrukcyjnie na poczucie własnej wartości,
  • jak połączyć integralność dziecka, bycie blisko swoich potrzeb ze współpracą z rodzicami,
  • co robić, gdy dzieci mówią nie.

Emilia Kulpa-Nowak

Jest certyfikowaną trenerką NVC (Porozumienia bez Przemocy), coachem i mamą dwóch cudownych nauczycieli, którzy poprowadzili ją do świata komunikacji, emocji, potrzeb i porozumienia.

Pomaga wprowadzać do życia więcej przestrzeni, porozumienia i jasności oraz budować relacje oparte na zaufaniu, współpracy i zrozumieniu.

Jest autorką kursu online Latawiec czy ptak, w którym wzięło udział już ponad 10 000 rodziców gotowych do wspierania swoich dzieci w rozwijaniu poczucia własnej wartości.

Tworzy platformę szkoleń NVCLab.pl – Laboratorium Porozumienia bez Przemocy, szkoli i pisze dla wydawnictwa Virgo.

Monika Szczepanik

Zaufać sobie

O czym jest ta rozmowa?

  • o Porozumieniu Bez Przemocy i czego uczy?
  • o tym, czym są potrzeby,
    czym różni się obserwacja od oceny,
    jak sobie zaufać?
  • jak budować empatię dla siebie i w rodzinie?
  • jak napełniać sobie kubeczek zasobów?

Monika Szczepanik

certyfikowana trenerka NVC w drodze. W Porozumieniu bez Przemocy zakochała się od pierwszego wejrzenia, ze wzajemnością. Pomaga ludziom być w kontakcie z sobą i innymi. Towarzyszy im w drodze. Pracuje z parami, rodzinami, nauczycielami, liderami organizacji biznesowych, administracyjnych i społecznych. W swojej pracy korzysta z wypróbowanych przez siebie narzędzi, o których sensie jest głęboko przekonana. Czerpie inspirację z wielu źródeł. Korzysta z podejścia Jespera Juula (Family Lab), IFS (Internal Family Systems-Systemu Wewnętrznej Rodziny), praktyki uważności i pracy Brene Brown.

Kontakt do Moniki 

 

Anna Kasprzycka

OdmawiaNIE w relacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o czym ważnym jest dla nas “tak”, i o czym ważnym jest “nie”;
  • jakie niepokoje i dlaczego budzi w nas “nie”;
  • czy i co jest między “nie”, a “tak”;
  • jak reagować na dziecięce “nie”;
  • jakie ważne umiejętności rozwijają się u dziecka, gdy może poćwiczyć mówienie “nie”na poligonie rodzinnym;
  • co wnosi “nie” do relacji.

Anna Kasprzycka – pedagożka, certyfikowana trenerka Familylab.
Pomaga dorosłym dogadać się z dziećmi w ramach prowadzonej przez siebie Pracowni „Rodzina w relacji“
Prowadzi szkolenia, warsztaty i seminaria. Indywidualnie pracuje w nurcie skoncentrowanym na rozwiązaniach.

Od kilku lat pracuje także z nauczycielami. Prowadzi superwizje i warsztaty dla rad pedagogicznych oraz aktywnie działa na rzecz dobrostanu dzieci, rodziców i nauczycieli w edukacji szkolnej.

Jest współorganizatorką konferencji dla nauczycieli i rodziców „Relacja w edukacji”.
Od niedawna zajmuje się facylitacją procesów edukacyjnych w Wolnej Szkole Nasza Ferajna oraz prowadzi blog Być w relacji.

Prywatnie jest mamą nastoletnich trojaczków: Marianki, Janeczki i Franka. Kocha przyrodę, odpoczywa spacerując z psem i praktykując uważne życie.

Anna Cichowlas

Współzależność

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest współzależność,
  • jak ją pielęgnować w kulturze samowystarczalności,
  • o współzależności, która jest karmiąca,
  • o mówieniu „nie”.

Anna Cichowlas

zajmuje się szeroko pojętą Przestrzenią. Z wykształcenia jest architektem i nadal pracuje w tym zawodzie – pomaga ludziom tworzyć miejsca, które spełniają ich potrzeby. Równocześnie od ponad 12 lat  Ania zajmuje się Przestrzenią w rozumieniu miejsca, które powstaje między ludźmi w relacjach. Prowadzi warsztaty z rodzicami, nauczycielami i dziećmi, oraz sesje indywidualne z osobami potrzebującymi wsparcia lub zrozumienia swoich wewnętrznych części. Organizuje Kręgi Kobiet. Jest trenerką komunikacji opartej na empatii , trenerką komunikacji konstruktywnej w obszarze biznesu, mediatorem pracującym w oparciu o metodę Porozumienia Bez Przemocy (NVC) i trenerką dziecięcych umiejętności społecznych pierwszego stopnia. Pracuje w oparciu o  metodę Systemu Wewnętrznej Rodziny ( Internal Family System ). Jest pasjonatką edukacji, która oparta jest na głębokim szacunku do dziecka i jego tempa rozwoju. Jest  żoną i mamą dwóch córek. Prowadzi bloga i facebookowy profil Owijalnia.

Anita Janeczek-Romanowska

WYSOKO WRAŻLIWE DZIECI

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest wysoka wrażliwość?
  • jakie są jej blaski i cienie?
  • jakie strategie na potrzeby mogą być wspierające dla osób z WW?
  • jak może się regulować i dbać o siebie rodzic?

Anita Janeczek-Romanowska

jest psychologiem dziecięcym, współzałożycielką Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Bliskie Miejsce w Warszawie, prowadzi stronę o psychologii i rodzicielstwie Być bliżej. 

Od 11 lat współpracuje z przedszkolami, poradniami i ośrodkami dla rodzin, gdzie udziela wsparcia rodzicom i specjalistom. 

W swoim życiu praktykuje podejście oparte na szacunku i empatii. Mama sześciolatki.

Natalia Fedan

5 kroków samoregulacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest samoregulacja i czym różni się od samokontroli,
  • o stresorach i ich kategoriach,
  • jak zaglądać głębiej, pod powierzchnię zachowania,
  • 5 kroków samoregulacji: przeformułowanie, detektyw stresu, redukcja stresu, budowanie samoświadomości, regeneracja.

Natalia Fedan 

Psycholożka, mama trójki dzieci, trenerka Self-Reg po kursie I i II stopnia w Mehrit Centre (Foundations i Facilitator), pierwsza w Polsce propagatorka Self-Reg w Polsce. Prowadzi kursy online oraz warsztaty dla rodziców, pedagogów, psychologów, nauczycieli, terapeutów SI, niań oraz innych specjalistów pracujących z dziećmi oraz konsultacje dla rodziców i ich dzieci.

Joanna Suchowska-Oruba

Jak towarzyszyć w emocjach z uważnością

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że stosowane czasem zamiennie HNB i WWO, to wcale nie to samo;
  • że emocje to ważne komunikaty, i o czym mogą nas powiadomić; 
  • że towarzyszenie ma wiele oblicz i, niestety, nie ma tu skutecznej instrukcji postępowania (ale, na szczęście, jest jakaś orientacyjna ścieżka i o niej też jest mowa;
  • że zachowanie dziecka jest komunikatem, informacją o czymś ważnym dla niego;
  • że rodzic nie zawsze musi być w pełni swoich i sił! I że może mieć wyczerpane zasoby. I nadal może wtedy towarzyszyć dziecku w przeżywaniu emocji;
  • czym skutkuje gadanie o emocjach “na zimno”, a czym “na gorąco”;
  • jaka jest rola dorosłego w wyregulowaniu dziecięcych emocji;
  • i co to znaczy, że towarzyszenie “działa”.

Joanna Suchowska-Oruba jest psychologiem i wykładowcą uniwersyteckim. Pracuje z dziećmi (głównie do 7rż) i rodzicami. Poprzez konsultacje indywidualne i warsztaty wspiera rodziców w budowaniu relacji z dziećmi opartych na poczuciu bezpieczeństwa i szacunku. Korzystając z social mediów, głównie instagrama, towarzyszy rodzicom w codziennych wyzwaniach.
Swoją pracę opiera na podejściu systemowym, (biorąc pod uwagę zasoby i potrzeby rodziny oraz szeroko rozumiane relacje), a także porozumieniu bez przemocy i rodzicielstwie bliskości.

Jest żoną i mamą trójki dzieci (w tym WWD, HNB i Bliźniąt)

Joanna Frejus

Depresja mam małych dzieci

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że depresja nie jest monolitem i że mieści się w niej znacznie więcej emocji niż smutek;
  • jakie objawy i po jakim czasie mogą wskazywać na początki depresji;
  • do kogo skierować pierwsze kroki w przypadku podejrzeń o depresji;
  • co baby blues ma wspólnego z depresją, i jak wspierać młodą matkę, gdy pojawią się trudności;
  • jak wspierać ważne dla nas osoby, gdy podejrzewamy u nich depresję;
  • że niepotrzebna jest diagnoza, by móc sięgać po wsparcie i go udzielać;
  • jak wielka jest moc rozmowy.

Joanna Frejus – psycholożka, w swojej pracy koncentruje się na wspieraniu kobiet w okresie okołoporodowym (kobiet w ciąży i mam małych dzieci, kobiet z doświadczeniem poronienia), tatów oraz osób z doświadczeniem depresji i zaburzeń lękowych. Prowadzi grupy wsparcia #CzułeWojowniczki. Autorka profili O matko, depresja i Dobrze jest. Nie rycz. Pomysłodawczyni i współzałożycielka Centrum Wsparcia Mamy, Taty i Dziecka w Łomiankach.

Paulina Szeromska

Lęk o przyszłość dzieci

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o rozróżnieniu pomiędzy strachem a lękiem,
  • jakie mogą być ich źródła i dlaczego w naszej kulturze tak wielu rodziców martwi się o przyszłość dzieci,
  • jak ten lęk może wpływać na relację z dzieckiem tu i teraz,
  • co pomaga zadbać o przyszłość dziecka.

Paulina Szeromska

psychoterapeutka Psychologii Procesu. Prowadzi terapię indywidualną, par oraz warsztaty rozwojowe. Wspiera młodzież w trudnościach związanych z wchodzeniem w dorosłość. Pomaga rodzicom w badaniu źródeł kłopotów na jakie natrafiają w tym obszarze oraz towarzysze i w odkrywaniu nowych sposobów na satysfakcjonujące odnalezienie się w swojej roli. Pracuje w Społecznej Szkołą Podstawowej, gdzie wspiera młodzież, rodziców i pracowników szkoły. Od 2020 jest w Zespole Spółdzielni Psychoterapeutów i Coach’ów „Radość Bycia” oraz współtworzy Zespół Pracowni Psychoterapii i Rozwoju Kielczyk. Prowadzi Punkt Pracy nad Sobą. Jest mamą dwójki dzieci.

Milena Pacuda

Terapia

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • kto może skorzystać z terapii,
  • kiedy lepiej nie iść na terapię,
  • jak znaleźć sobie terapeutę,
  • jak wygląda pierwsza sesja,
  • o co warto spytać terapeutę i czy są rzeczy, zachowania terapeuty które powinny zaniepokoić,
  • o mitach dotyczących terapii.

Milena Pacuda

psycholożka i psychoterapeutka. Współzałożycielka Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Bliskie Miejsce. Pracuje z osobami doświadczającymi kryzysu, zwłaszcza w kontekście trudnych etapów w rodzicielstwie, w sytuacji rozwodu, w żałobie po śmierci bliskich, a także po poronieniach lub stratach okołoporodowych.

Mama dziewczynki w wieku przedszkolnym.

Katarzyna Kalinowska

PODZIĘKOWAĆ POCZUCIU WINY

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest poczucie winy, co je powoduje?
  • co pomaga wyjść z błędnego koła poczucia winy?
  • czym są przekonania i jak z nimi pracować?
  • co wspiera w pracy nad poczuciem winy?
  • jak i po co traktować siebie jak przyjaciela?
  • czym jest życzliwość dla siebie i jak po nią sięgać?

Katarzyna Kalinowska

Jest psycholożką, właścicielką Przystanek Relacja Katarzyna Kalinowska, certyfikowana trenerka FamilyLab Polska, praktyk metody POY. Przez ostatnie 5 lat towarzyszyła dzieciom w ich rozwoju pracując jako nauczycielka Montessori. Obecnie pracuje z rodzicami i nauczycielami podczas warsztatów, procesów rozwojowych online i konsultacji indywidualnych. Absolwentka licznych szkoleń z zakresu Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy.

„Towarzyszenie w rozwoju dzieciom, ich rodzicom i nauczycielom jest dla mnie inspiracją do nieustannej pracy nad sobą, pogłębiania kontaktu z potrzebami, odkrywania pokładów wrażliwości, autentyczności i empatii. Prywatnie jestem mamą ośmioletniej Julki, żoną zapalonego paralotniarza, pochłaniająca książki w ilościach hurtowych i czerpiącą radość z bycia w ciągłym procesie rozwoju”.

 

Joanna Banach-Witkowska

Nastolatki, jak je rozumieć, wspierać, pomagać im wzrastać?

O czym jest ta rozmowa?

  • kto to jest nastolatek,
  • po czym poznam, że moje dziecko zmienia się w nastolatka,
  • jakie zmiany przechodzą nastolatki,
  • czy są takie zmiany, o których się nie mówi, są w pewnego rodzaju tabu,
  • co się zmienia w mózgu nastolatka,
  • zmiany nastrojów – skąd są – jak je przyjmować, jak wspierać siebie i nastolatka,
  • jakich zmian w relacji z rodzicem możemy się spodziewać,
  • jak rozpoznać, że z moim dzieckiem dzieje się coś niepokojącego,
  • gdzie szukać wsparcia.

Joanna Banach-Witkowska

Jest psychologiem i psychoterapeutą, w swojej pracy wspiera dzieci, młodzież i dorosłych.  

Towarzyszy w odkrywaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji oraz potrzeb, w sposób, który najbardziej służy klientowi.

Ukończyła szkołę terapii poznawczo-behawioralnej, czerpie z różnych podejść terapeutycznych, dostosowując sposób pracy do indywidualnych potrzeb osób, z którymi pracuje.

W jej życie zawodowe dużo wnoszą koncepcje Porozumienia Bez Przemocy i Rodzicielstwa Bliskości

Kacper Woźniak

Czego dzieci potrzebują, by uczyć się, rozwijać i mieć z tego radochę?

O czym jest ta rozmowa?

  • jak uczą się dzieci,
    o edukacji formalnej – w szkole, na kursach i tej realnej – takiej która dzieję się, bo żyjemy. Jak wspierać dzieci, by obie te ścieżki współistniały w harmonii,
  • Jak wspierać dzieci na drodze edukacji,
    czym jest motywacja wewnętrzna i co ją buduje,
  • Jak wspierać siebie, jako rodzica dziecka, które dostaje w szkole uwagi czy złe oceny,
    jak tworzyć środowisko wspierające naukę,
  • Jak to jest tworzyć szkołę alternatywną,
  • Czy nauka i zabawa to dwie zupełnie różne rzeczy,
  • Czy dzieci się czegoś nauczą jak będą się tylko bawić.

Kacper Woźniak

Psycholog społeczny, trener, stworzył Wolną Szkołę Demokratyczną.

Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dla rodziców i nauczycieli z zakresu wspierania rozwoju dzieci, a dla młodzieży warsztaty z rozwiązywania konfliktów i projektów społecznie odpowiedzialnych.

Od 10 lat pomaga wdrażać  innowacje takie jak Metoda Projektów Badawczych w sferę edukacji.

Interesuje się grami kooperacyjnymi, żeglarstwem, snowboardem, konstruowaniem.

Prywatnie tata dwóch chłopców.

KATARZYNA MITSCHKE

Edukacja

O czym jest ta rozmowa?

  • jaka jest wspierająca szkoła?
  • co robić, gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły?
  • czego dzieci chcą od szkoły?
  • jak nie popadać w ocenocentryzm?
  • jak rozmawiać z nauczycielem?

KATARZYNA MITSCHKE 

pedagog, polonistka, trenerka komunikacji. Pracuje z dziećmi w różnym wieku, w szkole i poza nią. Po kilkuletnim doświadczeniu pracy w szkole systemowej postanowiła stworzyć miejsce, w którym edukacja nie będzie oparta na przymusie, a kontakt między dzieckiem i dorosłym nie będzie regulowany dzwonkami i planem zajęć. Wspólnie z przyjaciółmi stworzyła jedną z pierwszych szkół demokratycznych w Polsce i przez kilka lat wspierała w niej dzieci i dorosłych. 

Autorka książki “Kiedy szkoła jest problemem” wydanej przez Wydawnictwo Natuli. Od kilkunastu lat doskonali sztukę uważnego, empatycznego towarzyszenia dzieciom i dorosłym. Prowadzi konsultacje indywidualne oraz warsztaty dla rodziców i pedagogów, pisze o edukacji i komunikacji. Pomaga rozwiązywać konflikty, podejmować decyzje dotyczące edukacji, wspiera rodziców w budowaniu relacji bez kar i nagród oraz w komunikacji opartej na potrzebach. 

Miłośniczka gór, jezior i książek dla dzieci, niestrudzona orędowniczka empatii i miłości bezwarunkowej. Autorka bloga Szczere Złoto.

Marianna Kłosińska

Edukacja inaczej

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest edukacja alternatywna,
  • dla kogo jest edukacja alternatywna,
  • co jest ważne przy podejmowaniu decyzji o takiej edukacji dla dzieci,
  • jak zmieniała się rzeczywistość edukacji alternatywnej.

Marianna Kłosińska

zajmuje się alternatywą edukacyjną w Polsce. Edukacja domowa, Unschooling i szkoły demokratyczne. Prowadzi też dwie organizację pozarządowe. Fundację Bullerbyn na rzecz wspólnoty dzieci i dorosłych i Fundację Dzieci Mają Głos.

Tomasz Tokarz

Jak wykorzystać dziecięcą chęć do uczenia się

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czy szkoła jest dla ucznia?
  • jakiego rodzaju informacje są łatwiej przyswajane przez uczniów?
  • jak funkcjonuje mózg i jak wpływa to na proces uczenia się?
  • w jaki sposób dorośli mogą wspierać proces uczenia się dzieci?
  • w jaki sposób definiować swój sukces?
  • czy i po co co uczniom potrzebny jest odpoczynek?
  • jak dorośli w szkole mogą sami o siebie zadbać?

Tomasz Tokarz – trener, nauczyciel, mediator, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: edukacyjnego wykorzystania nowych technologii, innowacji dydaktycznych, rozwoju kompetencji społecznych, gamifikacji, inspirowania rozwoju, zarządzania zmianą. Ukończył studia magisterskie i doktoranckie na Wydziale Nauk Humanistyczno-Pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim. 

Jest również absolwentem: podyplomowych studiów menedżerskich (zarządzanie projektem badawczo-rozwojowym), Szkoły Trenerów Biznesu, Studiów Zawodowych Coachingu, Studium Mediacji oraz Studium Systemowej Terapii Rodzin. Autor kilku książek (m.in.”Szkoła ma być dla ucznia” oraz “Wolność. Wielość. Wymiana”). Konsultant merytoryczny ds. przedmiotów humanistycznych w projekcie Lekcja:Enter. Autor bloga: http://innowacyjnaedukacja.blogspot.com

Magdalena Kus

Postawa rodzica w edukacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że każde działanie ma w sobie potencjał rozwoju;
  • że każde dziecko ma zasoby, na których warto oprzeć proces wspierania go w rozwoju;
  • że odkrywanie świata po swojemu, to wielka szansa, którą możemy dać naszym dzieciom;
  • że jako dorośli znowu trafiamy do szkoły, gdy zaczyna się ten etap w życiu naszych dzieci, i na co warto tu uważać;
  • że trója z matematyki to nie całość historii o naszym dziecku;
  • i że odpoczynek nie jest o lenistwie.

Magdalena Kus jest nauczycielem montessoriańskim, towarzyszy dzieciom uczącym się w edukacji domowej, jest tutorem. W pracy wykorzystuje filologiczne i dziennikarskie wykształcenie. Wiedzę i doświadczenie ze szkoleń o rozwoju człowieka praktykuje, współtworząc mikro-grupy dla dzieci w edukacji niekonwencjonalnej.

Ufa potędze kochającej obecności, wspierającym towarzyszeniu ludziom młodym i dorosłym. W życiu zawodowym, jakie praktykuje, relacja i edukacja ściśle się ze sobą łączą. Magda jest żoną Marcina i mamą trójki ich dzieci – Helenki, Julka i Adama.

Małgorzata Musiał

Motywacja

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest motywacja?
  • jak można mieć jej więcej?
  • jak wspierać dziecko w odkrywaniu motywacji?
  • jak robić coraz więcej miejsca na motywację z wewnątrz?
  • co pomaga być zmotywowanym?

Małgorzata Musiał

pedagog, wspiera rodziców w ich rodzicielskich wyzwaniach, mediatorka w duchu Porozumienia bez Przemocy.

Autorka bloga Dobra Relacja i książki „Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny”.

Żona, mama trójki dzieci.

Gosia Stańczyk

Wioska

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym charakteryzuje się wioska, społeczność, która wspiera,
  • jak można stworzyć wioskę dla siebie, swojej rodziny,
  • dlaczego sam partner do bycia wioską nie wystarcza,
  • dlaczego budowanie wioski to zasób, a nie strata czasu.

Gosia Stańczyk

psycholog, mama trójki dzieci. Wspiera rodziców i nauczycieli w poszukiwaniu wiedzy, narzędzi i sposobów na satysfakcjonujący, oparty na szacunku kontakt z dziećmi. Udziela konsultacji psychologicznych, prowadzi warsztaty dla rodziców, webinaria, kursy online i superwizyjne spotkania dla nauczycieli. Wraz z Agnieszką Stein organizuje szkolenia dla profesjonalistów, którzy chcą rozwijać się w obszarze rodzicielstwa bliskości. Współautorka książki „Potrzebna cała wioska”. Pisze blog poświęcony sprawom rodzicielstwa i rozwoju: www.gosiastanczyk.pl

Katarzyna Półtorak

POTRZEBNA CAŁA WIOSKA, CZYLI JAK ZAPOBIEC WYPALENIU

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest syndrom wypalenia i jakie są jego sygnały?
  • dlaczego dochodzi do wypalenia u rodziców, szczególnie u mam?
  • jak wspierać osobę doświadczającą wypalenia?
  • co może mnie wspierać, kiedy doświadczam wypalenia?
  • co to znaczy, że potrzebna jest cała wioska do wychowania dziecka?
  • jak znaleźć odpowiedź na pytanie jakim rodzicem chcę być?

Katarzyna Półtorak

Jest psychologiem, wspiera Mamy w nurcie Rodzicielstwa Bliskości we Wrocławiu. Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Przez rok kształciła się na Fakultät für Psychologie, Universität Wien. Bliski jest jej nurt psychoterapii Gestalt i podejście systemowe.Głównym nurtem jej pracy jest pomoc Mamom, wspieranie ich w poszukiwaniu satysfakcji i spełnienia w życiu, radzeniu sobie z trudnościami i towarzyszenie im w ich rozwoju.Do zagadnień, które są jej najbliższe należą syndrom wypalenia u Mam, komunikacja bez krzyku, radzenie sobie z presją społeczną oraz temat poczucia własnej wartości.Prowadzi konsultacje, warsztaty, grupę wsparcia dla Mam oraz kurs online.

Mama dwóch córek.Autorka bloga Mama ma moc, na którym dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

 

Magdalena Boćko-Mysiorska

Łagodnie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest przemoc wobec siebie,
  • w czym przeszkadza życie oczekiwaniami,
  • jak akceptować niedoskonałość,
  • jak uczy się mózg,
  • sposoby, strategie, proste kroki na bycie łagodnym wobec siebie.

Magdalena Boćko-Mysiorska 

nieustannie spełniająca się mama dwojga dzieci, pedagożka, wykładowczyni, autorka książek, artykułów i materiałów dydaktycznych. Promotorka Rodzicielstwa Bliskości, Porozumienia bez Przemocy i neuropsychologii. Od dziewięciu lat wspiera rodziców i nauczycieli w budowaniu empatycznych i konstruktywnych relacji z dziećmi. Autorka bliskościowo-naukowego bloga www.magdalenabockomysiorska.pl

Joanna Mrozińska

Wolność od i do

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jakim wyzwaniem jest wolność już na poziomie definicji;
  • na czym polegać może trudność w doświadczaniu wolności;
  • czy wolność to stałość, czy bardziej elastyczność;
  • jaka jest relacja między “wolnością do” a “wolnością od”;
  • co wspólnego z wolnością mają nasze relacje z innymi;
  • jak możemy wspierać dzieci w doświadczaniu wolności;
  • jak możemy wspierać samych siebie i jak dbać o wolność w naszym życiu.

Joanna Mrozińskamama, pedagog, propagatorka wolnego wychowania i wolnej edukacji, autorka bloga Trochę Fajna Mama

Nauczycielka, która po 12 latach prób łatania systemu porzuciła go na rzecz homeschoolingu, unschoolingu i edukacji naturalnej. Matka chrzestna Hombanda – miejsce domowej edukacji i matka nosząca pod sercem Freedom – Wolny Dom Wolnych Dzieci.
Trener FamilyLab. Zafascynowana towarzyszeniem dzieciom w odkrywaniu świata
zewnętrznego i wewnętrznego oraz wspieraniem rodziców w poszukiwaniu drogi
rodzicielstwa opartej na żywej, partnerskiej relacji z dzieckiem.

Prywatnie mama Dobrochny i Nawojki oraz żona Trochę Fajnego Fotografa.

Ula Malko

Gdy z pary uchodzi para

O czym jest ta rozmowa?

  • jak zmienia się relacja w parze po narodzinach pierwszego dziecka i kolejnych,
  • jak rozumieć i odnajdywać się w zmianach, jakie następują po pojawieniu się dziecka w rodzinie,
  • co robić, gdy pojawiają się różnice i wątpliwości w podejściu do wychowywania dzieci,
  • jak znaleźć czas i uwagę tylko dla związku,
  • jak zadbać o relację partnerską, gdy stajemy się rodzicami.

Mówimy o tym, że zmęczony człowiek, to zrzędliwy człowiek, dlatego warto dzielić się obowiązkami, dbać o siebie nawzajem, by tworzyć atmosferę, która nas w związku wspiera i wzmacnia, a nie wyczerpuje i drażni.

Ula Malko 

psycholożka, mediatorka oraz współzałożycielka Ośrodka wsparcia i rozwoju Bliskie Miejsce

Od ponad 10 lat pracuje z rodzicami, wspierając ich w rozumieniu potrzeb małych dzieci, a także lepszym rozumieniu siebie samych w nowych rolach, jakie zaczynają pełnić stając się rodzicami.

Prowadzi konsultacje, warsztaty, a także mediacje, podczas których pomaga stronom – najczęściej są to pary – wzajemnie się usłyszeć i zrozumieć.

Prywatnie jest mamą dwóch chłopców.

Tomasz Kondzielnik

Jestem ojcem

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest bycie ojcem i autentyczność?
  • co jest ważne w byciu ojcem?
  • o męskiej przestrzeni spotkań
  • co, jeśli partner ma inne podejście?
  • o złości
  • jak budować i dbać o relację z samym sobą
  • co wspiera relację z drugim rodzicem

Tomasz Kondzielnik

Mąż, ojciec, menadżer, trener rozwoju osobistego. Buduje swoje życie na fundamentach  Porozumienia bez Przemocy. Tata dwóch córek: Gai i Wandy. Od kilku lat wierny idei Rodzicielstwa Bliskości. Propagator edukacji demokratycznej i wolnościowej. Kibic sportowy. Założyciel organizacji Nowi Wojownicy

 

Paulina Orbitowska–Fernandez

Zaufanie i bliskość

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jak mieć więcej zaufania i bliskości w relacji z dzieckiem,
  • czym jest empatyczna komunikacja,
  • jak budować przestrzeń na pauzę,
  • czym jest empatia dla siebie,
  • czy bliżej Ci do ratownika, czy towarzysza,
  • czym różnią się potrzeby od strategii.

Paulina Orbitowska–Fernandez

certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy wg NVC Marshalla Rosenberga, coach, nauczycielka języka angielskiego i hiszpańskiego, trenerka eduScrum oraz nauczycielka akademicka. Współorganizuje Maraton Empatii oraz współtworzy inicjatywę #WidzęCzłowieka.

Beata Kosiacka

Miłość to nie tylko uczucie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czy miłość jest uczuciem i potrzebą, i co nam robi to rozróżnienie;
  • o czym jest “nie” i odmowa w związku, jak ją usłyszeć i co z nią począć;
  • kiedy i w jakich okolicznościach mogą się pojawić kryzysy w związku;

Beata Kosiacka – certyfikowana trenerka NVC, coach ICF i mediatorka

Od ponad 12 lat uczę się i dzielę z innymi empatycznym podejściem do życia i relacji. Porozumienie bez Przemocy (NVC) towarzyszy mi na mojej zawodowej ścieżce – w pracy coacha i mediatorki, wspieram osoby indywidualne w procesie zmiany oraz pary w konflikcie; jako trenerka NVC pracuję z różnymi grupami zawodowymi i wiekowymi: uczniami, nauczycielami, rodzicami, studentami UW, menedżerami, podopiecznymi fundacji „Jestem”. A prywatnie NVC pomaga mi na co dzień budować świadome relacje z moimi bliskimi – mężem, synami, synowymi, teściami, przyjaciółmi i z samą sobą. Bardzo doceniam moc „języka serca” w moim życiu.

Moje ulubione obszary pracy to: poczucie własnej wartości, akceptacja trudnych emocji (wstyd, żal, złość), konstruktywna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, transformacja ograniczających przekonań. 

Więcej : www.BabskaDzungla.pl

Adam Kusio

Język relacji

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest język relacji?
  • o tym, czym język relacji różni się od języka dominacji,
  • jak wprowadzać go w życie?
  • co robić, gdy w naszej rozmowie robi się “gorąco”?
  • empatia i faceci – z czym im może być łatwiej, a z czym trudniej?
  • jak wspierać dzieci w znajdowaniu rozwiązań?

Adam Kusio 

trener, mediator, facylitator kręgów naprawczych. Wszystkie te role łączy podejście w duchu NVC (The Nonviolent Communication) stworzonym przez Marshalla Rosenberga. W procesie certyfikacji w Center for Nonviolent Communication. Kompetencje trenerskie nabył w Szkole Warsztatu i Treningu Psychologicznego w Ośrodku Intra.

Kompetencje z zakresu komunikacji i rozwiązywania konfliktów w duchu NVC zbudował podczas ok. 500 godzin warsztatów i ćwiczeń prowadzonych przez m.in. Joannę Berendt, Magdalenę Sendor, Annę Mills, Agnieszkę Pietlicką, Ike Lasater, Miki Kashtan, Shona Cameron, Tomasza Bagińskiego, Dominiki Jasińskiej oraz Duke Duchscherer.

Prowadzi warsztaty, grupy praktykujące, mediacje indywidualne oraz mediacje grupowe w formie kręgów naprawczych.

Mąż i ojciec dwóch córek, nieustannie poszukujący sposobów na budowanie konstruktywnych relacji opartych na dobrowolności.

email: kusioadam1@gmail.com

 

Piotr Romanowski

Partnerstwo rodzicielstwo

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest partnerstwo w rodzicielstwie?
  • czym jest dynamika systemowa rodziny?
  • co wpływa na funkcjonowanie rodziny?
  • 5 etapów związku i czym każdy się charakteryzuje
    co wzmacnia, a co osłabia relację rodziców?
  • o różnicach w podejściu do wychowania dzieci i tym jak to na nie wpływa?

Piotr Romanowski

Jest psychologiem i psychoterapeutą. W swojej pracy skupia się na wspieraniu młodzieży i dorosłych doświadczających różnego rodzaju kryzysów. Już na początku drogi zawodowej odkrył, jak wielka moc ukryta jest w relacjach rodzinnych i jak bardzo może być zahamowana w chwilach kryzysu. Dlatego też bliskie jest mu podejście systemowe, traktujące rodzinę jako dynamiczny system, w którym każda osoba jest równie ważna i ma wyraźny wpływ na tworzenie rodzinnej codzienności. Chcąc coraz skuteczniej wychodzić naprzeciw potrzebom osób poszukujących wsparcia psychologicznego, swoją pracę poddaje regularnej superwizji u certyfikowanego superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Karla Orban

Opiekowanie dużych zmian w życiu rodziny

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że do zmian można się przygotować, ale czy na każdą? I czy w 100%?
  • że małe straty budują w nas doświadczenie radzenia sobie z także dużymi stratami;
  • że zmiany to nasz stały towarzysz;
  • że to dobrze, gdy troski i zmartwienia są “na miarę”;
  • że wsparcie to nie zawsze konkretne działanie i że to, co wspiera najbardziej to coś, co pozornie wygląda na brak działania;
  • że zabawa to ważna sprawa;
  • że ze zmianami, nawet najtrudniejszymi możemy sobie poradzić, a cały potrzebny do tego ekwipunek, mamy ze sobą.

Karla Orban jest psychologiem, od ponad dekady pracuje z dziećmi i rodzinami. Pracuje i kształci się w podejściu systemowym, ze szczególnym uwzględnieniem teorii więzi oraz Porozumienia Bez Przemocy. Udziela wsparcia w ramach własnej praktyki psychologicznej, superwizuje przedszkola i szkoły oraz prowadzi warsztaty dla rodziców i nauczycieli. Jej główny obszar zainteresowań to regulacja procesów fizjologicznych u dzieci (jedzenia, wydalania, snu) oraz wspieranie dzieci w chorobach somatycznych. Prywatnie jest mężatką i mamą trójki trójjęzycznych dzieci.

 

Tomasz Bagiński

Kręgi naprawcze w rodzinie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym są kręgi naprawcze,
  • czym jest sprawiedliwość naprawcza,
  • czym różni się od kar i nagród,
  • co może wspierać w trudnych, konfliktowych sytuacjach.

Tomasz Bagiński

trener i konsultant z 21 letnim doświadczeniem,mediator NVC, propagator Kręgów Naprawczych wg Dominica Bartera. Swoją pracę opiera na dwóch filarach – empatycznej komunikacji oraz skupieniu na biznesowych celach i twardych, mierzalnych rezultatach. “Uwielbiam to, co robię i mam ogromne szczęście, że mogę korzystać z dokonań dwóch niezwykłych ludzi, których modele komunikacji i zarządzania są absolutnie najbardziej kompletnymi, prostymi, działającymi i eleganckimi rozwiązaniami w swoich dziedzinach. Moją pracę i podejście do ludzi opieram o unikatowe na rynku połączenie modelu Nonviolent Communication (NVC), Teorii Ograniczeń (TOC) i metody Kręgów Naprawczych, a także o swoje wieloletnie doświadczenie pracy w biznesie i z biznesem, a także w rodzinie, z rodziną.”

Marta Sikorska Tomasz Sadzewicz

Razem

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co pomaga być razem
  • jak różnić się i czerpać z tych różnic moc do budowania relacji
  • co utrudnia bycie razem
  • co wspiera bycie razem

Marta Sikorska Tomasz Sadzewicz

Tworzą patchworkową rodzinę i Fundację Pasikonie, gdzie pasą się ludzie i konie. Dają wsparcie rodzicom i profesjonalistom chcącym rozwijać siebie. 

Marta tworzy autorskie programy rozwojowe w oparciu o dwa filary: Porozumienie bez Przemocy i teorię więzi. Od 6 lat organizuje Campy rodzinne, gdzie można zaznać uczącej i wspierającej się wioski. Jest mamą dwóch dostarczających wrażeń chłopców.

Tomek jest wysoko wrażliwym dorosłym wspierającym innych wysoko wrażliwych dorosłych w rozumieniu siebie. Jest tatą, któremu bliska jest idea towarzyszenia dzieciom w duchu Rodzicielstwa Bliskości. Lubi dzielić się swoimi przemyśleniami, doświadczeniami i inspirować. Prowadzi fanpage Bliskościowy Ninja i grupę na FB Wysoko Wrażliwi Dorośli

Agnieszka Stein

Prawa komunikacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co możemy nazwać komunikacją;
  • skąd się biorą trudności w komunikacji;
  • co zrobić, gdy pojawiają się nieporozumienia;
  • jaki mamy wpływ na poczucie wzajemnego zrozumienia w komunikacji;
  • jak komunikacja z samym sobą wpływa na komunikację z otoczeniem;
  • jak rozkłada się odpowiedzialność w komunikacji z dorosłymi, a jak w komunikacji z dziećmi;
  • jak gadać, żeby się dogadać.

Agnieszka Stein jest psychologiem. Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi. Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi. Najbliższe jest jej podejście oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi. 

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk— “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online. 

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Sylwia Włodarska

Wdzięczność

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że wdzięczność to świętowanie,
  • co może przeszkadzać w byciu wdzięczną, wdzięcznym,
  • co daje praktykowanie wdzięczności,
  • jak zrobić z tego nawyk,
  • i poznasz propozycje na praktykowanie wdzięczności.

Sylwia Włodarska

mediatorka w nurcie NVC, miłośniczka Marshalla B. Rosenberga, uczy mówić otwartym tekstem i słuchać otwartym sercem, wszędzie szuka pięknych potrzeb. Mama nastolatki i dwóch chłopaków w wieku szkolnym. Marzycielka praktykująca ich spełnianie. Autorka bloga paniswojegoszczescia.pl

Tomek Sadzewicz

Wysoko Wrażliwi Dorośli

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest wysoka wrażliwość,
  • co zbliża wysoko wrażliwych do szczęścia,
  • czy są potrzeby, którymi wysoko wrażliwi potrzebują zająć się bardziej, mieć więcej uważności na nie,
  • jakie umiejętności wspierają w codziennym życiu,
  • jak to jest, że można o tym całe życie nie wiedzieć,
  • jak się dowiedzieć czy wysoka wrażliwość mnie dotyczy,
  • jak wspierać osobę z wysoką wrażliwością,
  • wrażliwy człowiek kojarzy się z kimś delikatnym – a złość z czymś przeciwnym, z siłą, agresją – jak to razem żyje w jednym człowieku,
  • co wspiera Wysoko Wrażliwych ludzi w przeżywaniu złości.

Tomek Sadzewicz

Wysoko wrażliwy tata, trener, Bliskościowy Ninja.
Absolwent szkolenia Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów i szkolenia trenerskiego Family Lab Polska.

Współzałożyciel Fundacji Pasikonie, w ramach której współorganizuje i współprowadzi obozy rodzinne w duchu rodzicielstwa bliskości i empatycznej komunikacji.

Inspiruje do szukania swojej drogi w byciu wspierającym rodzicem, głównie poprzez bezpośrednie spotkania z rodzicami, najczęściej w formie warsztatów i szkoleń, a także prowadząc na FB fanpage Bliskościowy Ninja i grupę Wysoko Wrażliwi Dorośli

Jest miłośnikiem amerykańskiego komiksu superbohaterskiego, kreskówek z lat 80-tych i kociej natury. Tata Tytusa.

Magdalena Kulińska

Rodzicielstwo drogą do siebie

O czym jest ta rozmowa?

  • jak rodzicielstwo może zbliżyć do siebie,
  • trudne aspekty rodzicielstwa,
  • czym jest uważność,
  • po co dbać o siebie,
  • jak dbać o siebie,
  • czym jest stres i jak sobie z nim radzić,
  • jak mieć więcej cierpliwości,
  • poznasz krótkie ćwiczenie na uważność, które możesz praktykować w domu z dzieckiem.

Magdalena Kulińska

coach, trenerka komunikacji opartej na empatii oraz certyfikowana nauczycielka mindfulness w metodzie MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction.

Jest członkiem zarządu fundacji EduMind-uważność w edukacji.

Pracuje z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą łagodnie wspierając w oswajaniu stresu i odnajdywaniu indywidualnej ścieżki do spokoju wewnętrznego.

Mama trzech energicznych nastolatek i żona super-cierpliwego informatyka. Ciągle uczy się jak być uważną na siebie i swoje potrzeby.

Sylwia Włodarska

Język życzliwości

Tu Sylwia, pomysłodawczyni, organizatorka i ogarniaczka tego całego
konferencyjnego zamieszania. Nagrałam dla Ciebie rozmowę na temat, który
przewijał się przez całą konferencję. A jest nim życzliwość.
Wymarzyłam sobie tę konferencję, bo wierzę, że szczęśliwy świat zaczyna się w domu. A domem dla życzliwości jesteś Ty.

Posłuchaj jak rozumiem życzliwość, jakie
mam pomysły na jej pielęgnowanie w rodzicielskiej codzienności. Życzliwość jest umiejętnością, która pomaga mi wchodzić ze sobą i innymi w dialog, być łagodną dla siebie w chwilach, gdy jest trudno, gdy pojawiają się “wyrzuty sumienia”. To coś, co pomaga mi być sprawczą i wieść życie, jakie daje mi radość.

Sylwia Włodarska

mediatorka w nurcie NVC, miłośniczka Marshalla B. Rosenberga, uczy mówić otwartym tekstem i słuchać otwartym sercem, wszędzie szuka pięknych potrzeb. Mama nastolatki i dwóch chłopaków w wieku szkolnym. Marzycielka praktykująca ich spełnianie. Autorka bloga paniswojegoszczescia.pl

Paweł Zawitkowski

O regulacji dorosłych i dzieci.

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że regulacja to coś, co dzieje się nieustannie, że to niekończąca się opowieść;
  • o czym może być chodzenie po śniegu na bosaka;
  • co zrobić, gdy niepokoją nas zachowania dziecka;
  • jak bardzo niefizjologiczny tryb życia prowadzimy, i co z tym począć, gdy pojawia się dziecko;
  • czy każde “radzenie sobie” jest dla nas wspierające
  • czym owocuje uszanowanie biologicznej regulacji dziecka;
  • jaką rolę w rozwoju i regulacji  odgrywa przestrzeń, w której przebywa dziecko;
  • dlaczego czasami warto rzucić w kąt wszystkie książki i czym się wtedy zająć;
  • dlaczego warto zaufać procesowi zdobywania doświadczeń;
  • jak zbudować sobie podium, na którym będzie miejsce i dla rodzica, i dla dziecka. 

Paweł Zawitkowski -fizjoterapeuta NDT-Bobath, specjalizuje się w terapii neurorozwojowej, oddechowej i terapii jedzenia. Konsultant Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. Autor artykułów i publikacji na temat ruchowego i poznawczego rozwoju dziecka, w tym „Poradnika opieki i pielęgnacji małego dziecka”, książki i filmu „Co nieco o rozwoju dziecka” oraz już trzech książek i filmów z serii „Mamo, Tato co Ty na to?”. Od lat doradza rodzicom jak przez dotyk, ruch oraz zwariowane pomysły wspierać prawidłowy rozwój ich dzieci.

 www.facebook.com/PawelZawitkowski

www.zawitkowski.pl

www.youtube.com/mamotatocotynato

Paulina Rymkiewicz-Kalinowska

Współczucie dla siebie w rodzicielstwie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że nie trzeba spektakularnej katastrofy, by doświadczać cierpienia i bólu w rodzicielstwie;
  • jaką rolę we wspieraniu w wyzwaniach odgrywa życzliwy wewnętrzny obserwator i jak go zobaczyć i usłyszeć;
  • jak ważnym narzędziem w rodzicielstwie jest oddech;
  • jak niedoskonałość wpływa na nasze relacje z innymi;
  • jak zacząć praktykować współczucie dla siebie;
  • dlaczego warto praktykować “za zimno”, a nie “na gorąco”;
  •  

Paulina Rymkiewicz-Kalinowska – trenerka; mediatorka NVC; prowadzi bloga W polu bliskości; medytująca matka; badaczka uważności i wpływu emocji na życie
codzienne; lubi towarzyszyć w procesie zmiany; wspiera rodziców w rodzicielstwie
opartym na równej godności i empatii; promotorka Porozumienia bez przemocy i
Rodzicielstwa Bliskości;
prywatnie mama dwójki dzieci i żona.

Katarzyna Gałązka

W równowadze

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest równowaga i jak jej doświadczać na co dzień?
  • po czym poznamy, że jej doświadczamy lub, że jej nam brak?
  • czym są konflikty i kłótnie w rodzinie?
  • co wpływa na poczucie równowagi i jak o nią dbać?

Katarzyna Gałązka

Jest certyfikowaną trenerką Family Lab, organizacji założonej przez Jespera Juula.  

mamą trójki dzieci, fotografką.

Ukończyła „Szkołę prowadzenia grup wsparcia” w Fundacji Sto Pociech i prowadzę grupy wsparcia, czyli miejsca nabierania rodzicielskiej mocy. 

Wierzy, że tam, gdzie mowa o relacji, o spotkaniu człowiek – człowiek, metody nie istnieją. Istnieje rozwój i coraz większa świadomość, które pomagają kochać siebie i naszych bliskich tak, by to jak najmocniej odczuwali i dzięki temu wzrastali. 

Szczególnie interesującym ją zagadnieniem jest edukacja seksualna i w ogóle seksualność człowieka i w tych dziedzinach ciągle się dokształcam, min. w Fundacji SPUNK, czy u  Agnieszki Stein.

Bliskie jej tematy to: wysoka wrażliwość, uważność w rodzicielstwie, praca z dziećmi ze szczególnymi potrzebami. 

Autorka bloga wrownowadze.blogspot.com

Marta Sikorska

Przywództwo w rodzinie

O czym jest ta rozmowa?

  • Jak być przywódcą a nie dowódcą i czy w rodzinie jest jedna osoba pełniąca tę funkcję,
  • co to w ogóle jest przywództwo,
  • jak wspierać, a nie narzucać i czy to są tylko dwie dostępne opcje oraz czy jedno wyklucza drugie,
  • czy każdy może być przywódcą,
  • czy przywództwo wymaga zestawu wrodzonych cech, temperamentu, czy są to umiejętności, które można zdobyć,
  • jak mogę wspierać moje dziecko, by było przywódcą w przyszłości
  • jakim ja przywódcą jestem dla siebie,
  • o starej i nowej mapie przywództwa,
  • 5 rolach przewodnika stada.

Marta Sikorska 

Facylitatorka. Jej główną domeną jest Horse Assisted Education czyli rozwojowa praca w relacji z końmi dająca głęboki wgląd i możliwość zmiany dla osób i organizacji.

Tworzy autorskie programy rozwojowe w oparciu o dwa filary: Porozumienie bez Przemocy i teorię więzi.

Jakości, które konie utożsamiają jako gatunek – relacyjność ponad terytorialność, proces ponad cel, współpraca ponad rywalizacją, intuicyjność przed racjonalnością – to w dużej mierze potrzeby współczesnych rodziców.

Współtworzy Fundację Pasikonie, w ramach której, poprzez rozwój w relacji z końmi, daje wsparcie rodzicom oraz profesjonalistom działającym na rzecz dzieci i młodzieży.

Od 5 lat organizuje Campy rodzinne, gdzie można zaznać uczącej i wspierającej się wioski.

Agnieszka Stein

Poczucie własnej wartości

Rozmowa zawiera przekleństwa – weź to po uwagę.

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co to znaczy być “Always Good Enough”,
  • czym jest poczucie własnej wartości i jak je pielęgnować,
  • o 5 filarach poczucia własnej wartości: bezwarunkowości, niewinności, centrum, wspólnocie i akceptacji,
  • o strefach regulacji i teorii Poliwagalnej Stephena Porgesa,
  • o przekonaniach wspierających poczucie własnej wartości i czucie się “Always Good Enough”.

Agnieszka Stein

Jest psychologiem.

Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi.

Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi.

Najbliższe jest jej podejścia oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi.

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online.

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Mama nastolatka.

Marta Iwanowska-Polkowska

Mieć czas

O czym jest ta rozmowa?

  • dlaczego bywa trudno dbać o siebie nawet kiedy wiem, że to ważne?
  • jak być dla siebie priorytetem?
  • co przeszkadza w dbaniu o siebie?
  • jak mieć czas na dbanie o siebie?
  • o wewnętrznym głosie, który czasem przeszkadza
    o odwadze, by się nażyć.

Marta Iwanowska-Polkowska

Psycholożka, Trenerka, Coach’yca PCC, ICF. Towarzyszy innym w urzeczywistnieniu swojego JA. Mama dwóch chłopców, żona. Prowadzi Manufakturę Rozwoju