fb

VI Konferencja dla Rodziców

BLIŻEJ POTRZEB, BLIŻEJ SZCZĘŚCIA

Rozmowy możesz oglądać jeszcze przez:

Godziny
Minuty
Sekundy

Możesz mieć dostęp do nagrań na dłużej.

Kup pakiet nagrań wszystkich rozmów wraz z notatkami wizualnymi za 169 zł.

dzień 1

Podstawowe narzędzia ogarniania siebie

Agnieszka Stein

psycholożka, autorka książek, współzałożycielka Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Bliskie Miejsce

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Rozmowy z poprzednich konferencji, które mogą Cię zainteresować:

  • Dobry sen – Magdalena Komsta (3)  WIĘCEJ>
  • Wypalenie – jak złapać oddech – Ula Malko (4) WIĘCEJ>
  • Empatia dla siebie – Joanna Marczyszyn Berendt (1) WIĘCEJ>
  • Mieć czas – Marta Iwanowska Polkowska (2) WIĘCEJ>
  • Współczucie dla siebie w rodzicielstwie – Paulina Rymkiewicz-Kalinowska (4) WIĘCEJ>
  • Jestem ojcem – Tomasz Kondzielnik (2) WIĘCEJ>

Czym są przekonania i przysięgi?

Agnieszka Pietlicka

trenerka PBP, prowadzi Fundację Miejsce Ludzi i wydawnictwo Dialoque Unlimited

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli zainteresowała Cię ta rozmowa, zapraszam na spotkanie z innymi prelegentami z poprzednich edycji konferencji

  • Jak nawiązać kontakt ze sobą – Michał Pasterski (5) WIĘCEJ>
  • Czuła przewodniczka – Natalia de Barbaro (5) WIĘCEJ>
  • Poczucie własnej wartości – Agnieszka Stein (3) WIĘCEJ>
  • Podziękować poczuciu winy – Katarzyna Kalinowska (2) WIĘCEJ>
  • Język życzliwości – Sylwia Włodarska (2) WIĘCEJ>

 

Po co nam odpoczynek i regenarcja?

Mava Targosz

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeżeli masz ochotę poprzyglądać się podobnym obszarom i tematom, zachęcam Cię do przypomnienia sobie (lub obejrzenia po raz pierwszy) rozmów z poprzednich edycji konferencji:

  • Podziękować poczuciu winy – Katarzyna Kalinowska (2) WIĘCEJ>
  • Potrzebna cała wioska – Katarzyna Półtorak (2) WIĘCEJ>
  • Klimat dla dobrostanu – Joanna Michałowska (3) WIĘCEJ>
  • Czuła Przewodniczka – Natalia de Barbaro (5) WIĘCEJ>
  • Jak obsługiwać bezradność – Marta Sikorska (2) WIĘCEJ>

dzień 2

Po co nam autonomia w związkach?

Matylda Kozakiewicz

Blogerka, instagramerka i tiktokerka zajmująca się psychoedukacją, segritta.pl

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli w czasie tej rozmowy pojawiło się w Tobie poczucie, myśl, że chcesz dalej eksplorować ten temat, obszar, zapraszam na spotkania z poprzednich edycji konferencji: 

  • Razem – Marta Sikorska&Tomasz Sadzewicz (3)  WIĘCEJ>
  • Gdy z pary uchodzi para – Ula Malko (1) WIĘCEJ>
  • OdmawiaNIE w relacji – Anna Kasprzycka (4) WIĘCEJ>
  • Rodzicielstwo po rozstaniu – Piotr Romanowski (5) WIĘCEJ>

Czym jest współ/nie/zależność i jak rozmawiać?

Agnieszka Szeżyńska

coachka intymności, trenerka seksualności dla dorosłych

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Wciągnęła i zainspirowała Cię ta rozmowa? Pojawiły się nowe pytania? Nowe odpowiedzi? Ciekawość? Jeśli tak, zachęcam do zapoznania się z rozmowami z poprzednich edycji konferencji:

  • Przywództwo – Marta Sikorska (1) WIĘCEJ>
  • Współzależność – Anna Cichowlas (3) WIĘCEJ>
  • Partnerstwo rodzicielstwo – Piotr Romanowski (2) WIĘCEJ>
  • Język relacji – Adam Kusio (2) WIĘCEJ>
  • Miłość to nie tylko uczucie – Beata Kosiacka (4) WIĘCEJ>

Jak dbać o relacje w parze?

Małgorzata Bułhak

psycholożka i psychoterapeutka Gestalt w Pracowni Psychoterapii Dobre Więzi

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Relacje między dorosłymi to ważny obszar konferencji Bliżej Potrzeb, bliżej Szczęścia. Jeśli masz apetyt na pobycie na tym polu nieco dłużej, zachęcam do zakupu rozmów z poprzednich edycji:

  • Gdy z pary uchodzi para – Ula Malko (1) WIĘCEJ>
  • Bliskość w kryzysie – Bartosz Szymczyk (3) WIĘCEJ>
  • Miłość to nie tylko uczucie – Beata Kosiacka (4) WIĘCEJ>
  • Partnerstwo Rodzicielstwo – Piotr Romanowski (2) WIĘCEJ>
  • Prawdziwie o byciu parą, gdy ma się dzieci – Zuza Skrzyńska (5) WIĘCEJ>

dzień 3

Po co nam różnorodność?

Tosia z WDŻ

psycholożka

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli temat różnorodności Cię wciągnął, zainteresował i wszystko w środku krzyczy – “Jeszcze! Jeszcze!”, zachęcam do zapoznania się z rozmowami z poprzednich edycji konferencji, które dotykają tego obszaru-

  • Nastolatki – jak je rozumieć, wspierać, pomagać im wzrastać? – Joanna Banach-Witkowska (1) WIĘCEJ>
  • Granice – jak je rozpoznawać i komunikować? – Agnieszka Stein (1) WIĘCEJ>
  • Opiekowanie dużych zmian w życiu rodziny – Karla Orban (4) WIĘCEJ>
  • Jak obsługiwac bezradność – Marta Sikorska (2) WIĘCEJ>
  • Zaufać sobie – Monika Szczepanik (2) WIĘCEJ>
  • Jak wspierac dzieci w spektrum – Adrian Borowik (5) WIĘCEJ>
  • Konflikt nasz powszedni – Ewa Hajduk-Kasprowicz (5) WIĘCEJ>
  • Kręgi naprawcze – Tomasz Bagiński (3) WIĘCEJ>
  • Współzależność – Anna Cichowlas (3) WIĘCEJ>

Uważność w rodzinie

Eryk Ołtarzewski

pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeżeli spodobała Ci się ta rozmowa, zachęcam do zapoznania się z innymi, z poprzednich edycji konferencji

  • Kacper Woźniak – Edukacja – czego potrzebują, by uczyć się, rozwijać i mieć z tego radochę? (1) WIĘCEJ>
  • Jak towarzyszyć w emocjach z uważnością – Joanna Suchowska Oruba (4) WIĘCEJ>
  • Joanna Banach-Witkowska – Nastolatki – jak je rozumieć, wspierać, pomagać im wzrastać? (1) WIĘCEJ>
  • Agnieszka Stein – Granice – jak je rozpoznawać i komunikować? (1) WIĘCEJ>
  • Wolność od i do – Joanna Mrozińska (4) WIĘCEJ>

Czym jest język osobisty?

Zofia Lewandowska

trenerka FamilyLab i ICDP Norway, nauczycielka jogi

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli masz ochotę jeszcze poprzyglądać się tematom związanym z komunikacją, zapraszam do rozmów z poprzednich edycji konferencji:

  • Język relacji – Adam Kusio (2) WIĘCEJ>
  • Prawa komunikacji – Agnieszka Stein (4) WIĘCEJ>
  • Granice – jak je rozpoznawać i komunikować – Agnieszka Stein (1) WIĘCEJ>
  • Rozmawiać o seksie? – Marta Niedźwiecka (3) WIĘCEJ>
  • OdmawiaNIE w relacji – Anna Kasprzycka (4) WIĘCEJ>

dzień 4

O organizacji i współpracy w rodzinie

Marta Chrościcka

psycholożka, diagnostka kliniczna i psychoterapeutka

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli rozmowa z Martą Chrościcką poruszyła czułe struny w Tobie i masz ochotę na więcej, zachęcam do posłuchania rozmów z poprzednich edycji konferencji

  • Dzieci zaradne finansowo i emocjonalnie. Anna Czereszewska (I) WIĘCEJ>
  • O motywacji – Gosia Musiał (II) WIĘCEJ>
  • Podziękować poczuciu winy – Katarzyna kalinowska (II) WIĘCEJ>
  • Język relacji – Adam Kusio (II) (jeśli to fragment o zebraniach rodzinnych i wspólnocie wokół budowania ustaleń zainteresował Cię najbardziej) WIĘCEJ>
  • Czym są potrzeby i jak do nich docierać – Agnieszka Rzewuska-Paca (V) WIĘCEJ>

Jak budować emocjonalne zasoby?

Joanna Steinke-Kalembka

psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, psychoterapeutka

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli ta rozmowa chwyciła Cię za serce, poruszyła i masz ochotę poprzyglądać się tematowi emocji dalej, zapraszam do zapoznania się z rozmowami z poprzednich edycji konferencji Bliżej Potrzeb Bliżej Szczęścia:

  • Jak towarzyszyć w emocjach z uważnością – Joanna Suchowska-Oruba (4) WIĘCEJ>
  • Rodzicielstwo drogą do siebie – Magdalena Kulińska (1) WIĘCEJ>
  • Jak wspierać poczucie własnej wartości – Emilia Kulpa Nowak (1) WIĘCEJ>
  • Złość – Agnieszka Stążka Gawrysiak (3) WIĘCEJ>
  • Wysoko wrażliwe dzieci – Anita Janeczek Romanowska WIĘCEJ>

Regulacja i układ nerwowy

Hanna Dufner

pedagog-psychotraumatolog, praktyk Somatic Experiencing®, EmotionAid®

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli po tej rozmowie masz apetyt na to, by poprzyglądać się tematowi regulacji z innymi ekspertami i z nieco innej perspektywy, zapraszam Cię do wysłuchania/obejrzenia rozmów z poprzednich edycji konferencji Bliżej Potrzeb, Bliżej Szczęścia:

  • Regulacja – Natalia Fedan WIĘCEJ>
  • W równowadze – Katarzyna Gałązka (II)  WIĘCEJ>
  • O regulacji dorosłych i dzieci – Paweł Zawitkowski  (IV) WIĘCEJ>
  • Podwójna moc regulacji – Anna Pelc (V) WIĘCEJ>
  • Empatia dla siebie – Joanna Berendt (I) WIĘCEJ>

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie pakiety nagrań z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. 

Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Coś dla ciała i coś dla umysłu

Joga Nidra - Mava Targosz

LISIA MATKA

W czasie konferencji pakiet nagrań w promocyjnej cenie*
KUP I OGLĄDAJ KIEDY CHCESZ 
*cena regularna 269 zł

Dostęp do nagrań

12 rozmów i Joga Nidra dostępne dla Ciebie przez 2 lata

Notatki wizualne

Wydrukuj i powieś, by mieć na oku wspierające treści w pigułce
POBIERZ PRZYKŁADOWĄ NOTATKĘ

certyfikat uczestnictwa

Udokumentuj swój udział w konferencji.

W PAKIECIE

  • Dostęp do wszystkich nagrań w dowolnej chwili. W pakiecie 12 rozmów i Joga Nidra Oglądaj, słuchaj i praktykuj kiedy Ci wygodnie przez co najmniej 2 lata, czyli do listopada 2023 r.
  • Notatki wizualne. Przygotowane przez Teresę Zaorską do każdej z 12 rozmów. Wydrukuj i powieś, by mieć na oku wspierające treści w pigułce.
POBIERZ PRZYKŁADOWĄ NOTATKĘ
  • Certyfikat uczestnictwa. Udokumentuj swój udział w konferencji, powieś na ścianie i dziel się radością z bycia częścią tej społeczności.

Made with Love and Joy by Katja

Agnieszka Stein

Podstawowe narzędzia ogarniania siebie

W rej rozmowie usłyszysz o::

  • widocznych i niewidocznych kawałkach ogarniania siebie; 
  • nawykach, które służą i takich, które służyć przestały, i że warto to sprawdzać;
  • sensie stosowania pauzy
  • mądrości ciała, sygnałach z niego płynących;
  • kilku kluczowych rozróżnieniach nvc;
  • ochronnej mocy pośpiechu; 
  • strachu przed ciałem;
  • konsekwencjach zagłuszania trudnych sygnałów;
  • świadomym kierowaniu uwagi i jej wpływie na przykład na komunikację z drugą osobą;
  • kilka ćwiczeń i praktycznych wskazówek, jak zaczynać stosować narzędzia ogarniania siebie. 

Agnieszka Stein jest psychologiem. Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi. Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi. Najbliższe jest jej podejście oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi. 

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk— “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online. 

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Magdalena Komsta

Sen

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • do czego sen jest potrzebny,
  • o niewspierających przekonaniach i mitach na temat snu,
  • o chronotypach, czyli sowach i skowronkach,
  • jak zmienia się sen na różnych etapach życia i jak na różnych etapach życia o niego dbać,
  • co robić, kiedy trudno zasnąć,
  • jak mieć dziecko i się wysypiać.

Magdalena Komsta

psycholożka, terapeutka poznawczo-behawioralna bezsenności CBT-I, pedagożka, dyplomowana promotorka karmienia piersią CNoL, doula i instruktorka szkoły rodzenia. Członkini Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Stylu Życia. Pracuje, łączącCBT z teorią więzi i założeniami Rodzicielstwa Bliskości.Wspiera doświadczających problemów ze snem dorosłych i dzieci.

Od 2016 roku tworzy bloga Wymagajace.pl

Emilia Kulpa-Nowak

Jak wspierać poczucie własnej wartości

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest poczucie własnej wartości? Czym się różni od samooceny i pewności siebie?
  • dlaczego poczucie własnej wartości jest ważne dla szczęśliwego życia,
  • jak na co dzień tworzyć warunki do rozwoju poczucia własnej wartości,
  • czym jest akceptacja,
  • czy to mit że, bezwarunkowa akceptacja może prowadzić do tego, że dziecko wyrośnie na egoistę skoncentrowanego tylko na sobie,
  • co wpływa destrukcyjnie na poczucie własnej wartości,
  • jak połączyć integralność dziecka, bycie blisko swoich potrzeb ze współpracą z rodzicami,
  • co robić, gdy dzieci mówią nie.

Emilia Kulpa-Nowak

Jest certyfikowaną trenerką NVC (Porozumienia bez Przemocy), coachem i mamą dwóch cudownych nauczycieli, którzy poprowadzili ją do świata komunikacji, emocji, potrzeb i porozumienia.

Pomaga wprowadzać do życia więcej przestrzeni, porozumienia i jasności oraz budować relacje oparte na zaufaniu, współpracy i zrozumieniu.

Jest autorką kursu online Latawiec czy ptak, w którym wzięło udział już ponad 10 000 rodziców gotowych do wspierania swoich dzieci w rozwijaniu poczucia własnej wartości.

Tworzy platformę szkoleń NVCLab.pl – Laboratorium Porozumienia bez Przemocy, szkoli i pisze dla wydawnictwa Virgo.

Tomek Sadzewicz

Wysoko Wrażliwi Dorośli

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest wysoka wrażliwość,
  • co zbliża wysoko wrażliwych do szczęścia,
  • czy są potrzeby, którymi wysoko wrażliwi potrzebują zająć się bardziej, mieć więcej uważności na nie,
  • jakie umiejętności wspierają w codziennym życiu,
  • jak to jest, że można o tym całe życie nie wiedzieć,
  • jak się dowiedzieć czy wysoka wrażliwość mnie dotyczy,
  • jak wspierać osobę z wysoką wrażliwością,
  • wrażliwy człowiek kojarzy się z kimś delikatnym – a złość z czymś przeciwnym, z siłą, agresją – jak to razem żyje w jednym człowieku,
  • co wspiera Wysoko Wrażliwych ludzi w przeżywaniu złości.

Tomek Sadzewicz

Wysoko wrażliwy tata, trener, Bliskościowy Ninja.
Absolwent szkolenia Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów i szkolenia trenerskiego Family Lab Polska.

Współzałożyciel Fundacji Pasikonie, w ramach której współorganizuje i współprowadzi obozy rodzinne w duchu rodzicielstwa bliskości i empatycznej komunikacji.

Inspiruje do szukania swojej drogi w byciu wspierającym rodzicem, głównie poprzez bezpośrednie spotkania z rodzicami, najczęściej w formie warsztatów i szkoleń, a także prowadząc na FB fanpage Bliskościowy Ninja i grupę Wysoko Wrażliwi Dorośli

Jest miłośnikiem amerykańskiego komiksu superbohaterskiego, kreskówek z lat 80-tych i kociej natury. Tata Tytusa.

Magdalena Kulińska

Rodzicielstwo drogą do siebie

O czym jest ta rozmowa?

  • jak rodzicielstwo może zbliżyć do siebie,
  • trudne aspekty rodzicielstwa,
  • czym jest uważność,
  • po co dbać o siebie,
  • jak dbać o siebie,
  • czym jest stres i jak sobie z nim radzić,
  • jak mieć więcej cierpliwości,
  • poznasz krótkie ćwiczenie na uważność, które możesz praktykować w domu z dzieckiem.

Magdalena Kulińska

coach, trenerka komunikacji opartej na empatii oraz certyfikowana nauczycielka mindfulness w metodzie MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction.

Jest członkiem zarządu fundacji EduMind-uważność w edukacji.

Pracuje z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą łagodnie wspierając w oswajaniu stresu i odnajdywaniu indywidualnej ścieżki do spokoju wewnętrznego.

Mama trzech energicznych nastolatek i żona super-cierpliwego informatyka. Ciągle uczy się jak być uważną na siebie i swoje potrzeby.

Ula Malko

Wypalenie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że wypalenie rodzicielskie i zawodowe mają ze sobą wiele wspólnego;
  • o związku wypalenia z (często nieadekwatnymi) oczekiwaniami;
  • o samotności w rodzicielstwie i roli wioski;
  • o algorytmach mediów społecznościowych i podwórkach widzianych przez okno;
  • że różnorodność jest bardziej wspierająca niż “jedna jedynie słuszna droga;
  • że mamy wpływ, ale nie wszystko od nas zależy;
  • że można zmienić zdanie i że to jest ok;
  • o tym, że kiedy energia idzie “z brzucha”, to bywa łatwiej niż w sztywnych instrukcjach;
  • jak oglądać frustrację i odbierać wiadomości, jakie ma dla nas;
  • o tym, co nas spotyka na ścieżkach “mogłam zrobić to i tamto”;
  • o życzliwym przyjmowaniu własnych niedoskonałości;
  • o mocy snu.

Ula Malko jest psycholożką, mediatorką, ambasadorką najmłodszych dzieci.

Od ponad 10 lat pracuje z rodzicami, wspierając ich w rozumieniu potrzeb małych dzieci i lepszym rozumieniu siebie samych w nowych rolach jakie zaczynają pełnić stając się rodzicami. 

Prowadzi konsultacje, warsztaty, a także mediacje, podczas których pomaga wzajemnie się usłyszeć i zobaczyć.

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Joanna Berendt

Empatia dla siebie

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest empatia,
  • czym jest empatia dla siebie,
  • po czym poznam, że potrzebuję empatii dla siebie,
  • jak uzupełniać zasoby i napełniać swój “koszyczek” empatii,
  • jak ćwiczyć empatyczny kontakt,
  • jak zauważyć siebie w trudnej dla mnie sytuacji – jak złapać kontakt ze sobą, być blisko swoich uczuć i potrzeb,
  • jak można bycie w kontakcie ze sobą ćwiczyć,
  • czym i o czym jest Porozumienie bez Przemocy.

Joanna Berendt

Coach ICF PCC, trener NVC i mediator NVC. Porozumieniem Bez Przemocy zajmuje się od 2009 roku. Pracuje z grupami, którym zależy na budowaniu relacji opartych na dialogu i zaufaniu oraz pełnym wykorzystaniu potencjału jednostek i zespołów, m.in. z liderami, w obszarze edukacji, nastolatkami, rodzicami i opiekunami.

Jest współautorką książek: „Dogadać się z dzieckiem. Coaching, Empatia, Rodzicielstwo”, „Przyjaciele Żyrafy. Bajki o empatii”, „Coaching Katalizator Rozwoju Organizacji”, „Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji”. Współtworzy: www.nvclab.pl, www.nvccoaching.pl, www.neuro-integracja.pl

Prywatnie mama dwójki nastolatków.

Tomasz Kondzielnik

Jestem ojcem

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest bycie ojcem i autentyczność?
  • co jest ważne w byciu ojcem?
  • o męskiej przestrzeni spotkań
  • co, jeśli partner ma inne podejście?
  • o złości
  • jak budować i dbać o relację z samym sobą
  • co wspiera relację z drugim rodzicem

Tomasz Kondzielnik

Mąż, ojciec, menadżer, trener rozwoju osobistego. Buduje swoje życie na fundamentach  Porozumienia bez Przemocy. Tata dwóch córek: Gai i Wandy. Od kilku lat wierny idei Rodzicielstwa Bliskości. Propagator edukacji demokratycznej i wolnościowej. Kibic sportowy. Założyciel organizacji Nowi Wojownicy

 

Agnieszka Pietlicka

Czym są przekonania i przysięgi?

W czasie tej rozmowy:

  • obejrzysz razem z nami proces rodzenia się i utrwalania w nas przysiąg i przekonań;
  • dowiesz się, dlaczego przysięgi są na ogół niedotrzymywalne;
  • opowiemy o tym, jaki wpływ na życiowe wybory mogą mieć przysięgi;
  • usłyszysz dlaczego warto uświadomić sobie ich istnienie;
  • przyjrzysz się kilku konkretnym przekonaniom – zarówno wspierającym, jak i nie wspierającym;
  • usłyszysz, że przekonania biorą się zarówno z tego, co słyszymy, jak i z tego, co obserwujemy w procesie dorastania;
  • przypomnisz sobie o takich “jednostkach chorobowych” jak “niedośćdobrzyca’, “przezciebica”, “botyzm”;
  • zastanawiamy się, jak włożyć kij w szprychy tak, żeby na rowerze nadal dało się jechać, czyli na przykładzie pokażemy, w jaki sposób można pracować z przekonaniami i je transformować na bardziej nam służące;
  • dowiesz się, jak wspierać dzieciaki w budowaniu przekonań; 
  • usłyszysz o doktoratach z poczucia winy i tego, jak zmienić relację z krytykiem wewnętrznym.

Agnieszka Pietlicka

jest trenerką PBP. Prowadzi Fundację Miejsce Ludzi i wydawnictwo Dialoque Unlimited. W swojej pracy korzysta także z podejścia Systemu Wewnętrznej. W swojej pracy korzysta też z Systemu Wewnętrznej Rodziny (IFS, dra Richarda Schwarzta). Focusingu (Eugene Gendlina) oraz Pracy (The Work Byron Katie).

Natalia Fedan

5 kroków samoregulacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest samoregulacja i czym różni się od samokontroli,
  • o stresorach i ich kategoriach,
  • jak zaglądać głębiej, pod powierzchnię zachowania,
  • 5 kroków samoregulacji: przeformułowanie, detektyw stresu, redukcja stresu, budowanie samoświadomości, regeneracja.

Natalia Fedan 

Psycholożka, mama trójki dzieci, trenerka Self-Reg po kursie I i II stopnia w Mehrit Centre (Foundations i Facilitator), pierwsza w Polsce propagatorka Self-Reg w Polsce. Prowadzi kursy online oraz warsztaty dla rodziców, pedagogów, psychologów, nauczycieli, terapeutów SI, niań oraz innych specjalistów pracujących z dziećmi oraz konsultacje dla rodziców i ich dzieci.

Milena Pacuda

Terapia

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • kto może skorzystać z terapii,
  • kiedy lepiej nie iść na terapię,
  • jak znaleźć sobie terapeutę,
  • jak wygląda pierwsza sesja,
  • o co warto spytać terapeutę i czy są rzeczy, zachowania terapeuty które powinny zaniepokoić,
  • o mitach dotyczących terapii.

Milena Pacuda

psycholożka i psychoterapeutka. Współzałożycielka Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Bliskie Miejsce. Pracuje z osobami doświadczającymi kryzysu, zwłaszcza w kontekście trudnych etapów w rodzicielstwie, w sytuacji rozwodu, w żałobie po śmierci bliskich, a także po poronieniach lub stratach okołoporodowych.

Mama dziewczynki w wieku przedszkolnym.

Paweł Zawitkowski

O regulacji dorosłych i dzieci.

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że regulacja to coś, co dzieje się nieustannie, że to niekończąca się opowieść;
  • o czym może być chodzenie po śniegu na bosaka;
  • co zrobić, gdy niepokoją nas zachowania dziecka;
  • jak bardzo niefizjologiczny tryb życia prowadzimy, i co z tym począć, gdy pojawia się dziecko;
  • czy każde “radzenie sobie” jest dla nas wspierające
  • czym owocuje uszanowanie biologicznej regulacji dziecka;
  • jaką rolę w rozwoju i regulacji  odgrywa przestrzeń, w której przebywa dziecko;
  • dlaczego czasami warto rzucić w kąt wszystkie książki i czym się wtedy zająć;
  • dlaczego warto zaufać procesowi zdobywania doświadczeń;
  • jak zbudować sobie podium, na którym będzie miejsce i dla rodzica, i dla dziecka. 

Paweł Zawitkowski -fizjoterapeuta NDT-Bobath, specjalizuje się w terapii neurorozwojowej, oddechowej i terapii jedzenia. Konsultant Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. Autor artykułów i publikacji na temat ruchowego i poznawczego rozwoju dziecka, w tym „Poradnika opieki i pielęgnacji małego dziecka”, książki i filmu „Co nieco o rozwoju dziecka” oraz już trzech książek i filmów z serii „Mamo, Tato co Ty na to?”. Od lat doradza rodzicom jak przez dotyk, ruch oraz zwariowane pomysły wspierać prawidłowy rozwój ich dzieci.

 www.facebook.com/PawelZawitkowski

www.zawitkowski.pl

www.youtube.com/mamotatocotynato

Paulina Rymkiewicz-Kalinowska

Współczucie dla siebie w rodzicielstwie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że nie trzeba spektakularnej katastrofy, by doświadczać cierpienia i bólu w rodzicielstwie;
  • jaką rolę we wspieraniu w wyzwaniach odgrywa życzliwy wewnętrzny obserwator i jak go zobaczyć i usłyszeć;
  • jak ważnym narzędziem w rodzicielstwie jest oddech;
  • jak niedoskonałość wpływa na nasze relacje z innymi;
  • jak zacząć praktykować współczucie dla siebie;
  • dlaczego warto praktykować “za zimno”, a nie “na gorąco”;
  •  

Paulina Rymkiewicz-Kalinowska – trenerka; mediatorka NVC; prowadzi bloga W polu bliskości; medytująca matka; badaczka uważności i wpływu emocji na życie
codzienne; lubi towarzyszyć w procesie zmiany; wspiera rodziców w rodzicielstwie
opartym na równej godności i empatii; promotorka Porozumienia bez przemocy i
Rodzicielstwa Bliskości;
prywatnie mama dwójki dzieci i żona.

Katarzyna Gałązka

W równowadze

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest równowaga i jak jej doświadczać na co dzień?
  • po czym poznamy, że jej doświadczamy lub, że jej nam brak?
  • czym są konflikty i kłótnie w rodzinie?
  • co wpływa na poczucie równowagi i jak o nią dbać?

Katarzyna Gałązka

Jest certyfikowaną trenerką Family Lab, organizacji założonej przez Jespera Juula.  

mamą trójki dzieci, fotografką.

Ukończyła „Szkołę prowadzenia grup wsparcia” w Fundacji Sto Pociech i prowadzę grupy wsparcia, czyli miejsca nabierania rodzicielskiej mocy. 

Wierzy, że tam, gdzie mowa o relacji, o spotkaniu człowiek – człowiek, metody nie istnieją. Istnieje rozwój i coraz większa świadomość, które pomagają kochać siebie i naszych bliskich tak, by to jak najmocniej odczuwali i dzięki temu wzrastali. 

Szczególnie interesującym ją zagadnieniem jest edukacja seksualna i w ogóle seksualność człowieka i w tych dziedzinach ciągle się dokształcam, min. w Fundacji SPUNK, czy u  Agnieszki Stein.

Bliskie jej tematy to: wysoka wrażliwość, uważność w rodzicielstwie, praca z dziećmi ze szczególnymi potrzebami. 

Autorka bloga wrownowadze.blogspot.com

Michał Pasterski

Jak nawiązać kontakt ze sobą?

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że wewnętrzny krytyk i wewnętrzne dziecko to tylko część wewnętrznej rodziny;
  • o wygnańcach, strażnikach, menedżerach i strażakach w nas;
  • skąd się biorą, o co dbają i jakie są ich wzajemne relacje;
  • o mediacjach i energii JA;
  • jak słuchać i słyszeć głosy naszych części;
  • o tym, że głos wewnętrznego krytyka może złagodnieć;
  • jak znajomość części może wspierać w rodzicielstwie;
  • o szlakach i nitkach, po których, dzięki ciekawości, docieramy do kłębka;
  • o kontakcie ze sobą nawiązywanym poprzez ciało;
  • o mocy zdania „jesteś mile widziany”.

Michał Pasterski jest założycielem Life Architect, Planets i Fundacji Świadomej Edukacji. Na co dzień pracuje jako coach, Praktyk terapii IFS i trener rozwoju osobistego.

Od 10 lat zgłębia i praktykuje psychologię. Od 2 lat działa na rzecz edukacji. Uwielbia słowo pisane. Jest autorem 700-stronicowej książki “Insight. Droga do mentalnej dojrzałości” oraz jednego z najpopularniejszych w Polsce blogów na temat rozwoju osobistego i edukacji Michalpasterski.pl. W ciągu ostatnich 8 lat napisał ponad 400 artykułów, które czyta więcej niż milion osób rocznie.

Jako międzynarodowy partner organizacji IFS Institute Michał wprowadza terapię IFS do Polski organizując oficjalne szkolenia dla psychoterapeutów, którzy chcą tę metodę wykorzystywać w swojej praktyce.

Katarzyna Kalinowska

PODZIĘKOWAĆ POCZUCIU WINY

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest poczucie winy, co je powoduje?
  • co pomaga wyjść z błędnego koła poczucia winy?
  • czym są przekonania i jak z nimi pracować?
  • co wspiera w pracy nad poczuciem winy?
  • jak i po co traktować siebie jak przyjaciela?
  • czym jest życzliwość dla siebie i jak po nią sięgać?

Katarzyna Kalinowska

Jest psycholożką, właścicielką Przystanek Relacja Katarzyna Kalinowska, certyfikowana trenerka FamilyLab Polska, praktyk metody POY. Przez ostatnie 5 lat towarzyszyła dzieciom w ich rozwoju pracując jako nauczycielka Montessori. Obecnie pracuje z rodzicami i nauczycielami podczas warsztatów, procesów rozwojowych online i konsultacji indywidualnych. Absolwentka licznych szkoleń z zakresu Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy.

„Towarzyszenie w rozwoju dzieciom, ich rodzicom i nauczycielom jest dla mnie inspiracją do nieustannej pracy nad sobą, pogłębiania kontaktu z potrzebami, odkrywania pokładów wrażliwości, autentyczności i empatii. Prywatnie jestem mamą ośmioletniej Julki, żoną zapalonego paralotniarza, pochłaniająca książki w ilościach hurtowych i czerpiącą radość z bycia w ciągłym procesie rozwoju”.

 

Sylwia Włodarska

Język życzliwości

Tu Sylwia, pomysłodawczyni, organizatorka i ogarniaczka tego całego
konferencyjnego zamieszania. Nagrałam dla Ciebie rozmowę na temat, który
przewijał się przez całą konferencję. A jest nim życzliwość.
Wymarzyłam sobie tę konferencję, bo wierzę, że szczęśliwy świat zaczyna się w domu. A domem dla życzliwości jesteś Ty.

Posłuchaj jak rozumiem życzliwość, jakie
mam pomysły na jej pielęgnowanie w rodzicielskiej codzienności. Życzliwość jest umiejętnością, która pomaga mi wchodzić ze sobą i innymi w dialog, być łagodną dla siebie w chwilach, gdy jest trudno, gdy pojawiają się “wyrzuty sumienia”. To coś, co pomaga mi być sprawczą i wieść życie, jakie daje mi radość.

Sylwia Włodarska

mediatorka w nurcie NVC, miłośniczka Marshalla B. Rosenberga, uczy mówić otwartym tekstem i słuchać otwartym sercem, wszędzie szuka pięknych potrzeb. Mama nastolatki i dwóch chłopaków w wieku szkolnym. Marzycielka praktykująca ich spełnianie. Autorka bloga paniswojegoszczescia.pl

Mava Targosz

Po co nam odpoczynek i regenarcja?

W tej rozmowie usłyszysz:

  • iście rewolucyjną tezę, że na odpoczynek nie trzeba zasłużyć! (bang!);
  • jak doświadczyć skali i poziomu własnego zmęczenia;
  • jak zadbać o stały, a nie jedynie okazjonalny dostęp do odpoczynku;
  • o chomikach mieszkających i hodowanych w głowie latami;
  • o żetonach empatii;
  • o odwadze odpoczywania;
  • o obszarach naszego wpływu i o tym, czym wpływ jest;
  • kilka pytań o kierunek, cel i sens biegu własnego i chomików obok;
  • że pierwszy najtrudniejszy krok to… zatrzymać się;
  • a także to, że odpoczywanie to klucz do wielu drzwi.

Lisia Matka, czyli Mava Targosz. Wierzy, że świat zmieni się na lepsze, kiedy wszystkie odpoczniemy. Właśnie dlatego uczy kobiety łatwego odpoczynku i mówi o naszym prawie do niego. 

Marta Sikorska

Przywództwo w rodzinie

O czym jest ta rozmowa?

  • Jak być przywódcą a nie dowódcą i czy w rodzinie jest jedna osoba pełniąca tę funkcję,
  • co to w ogóle jest przywództwo,
  • jak wspierać, a nie narzucać i czy to są tylko dwie dostępne opcje oraz czy jedno wyklucza drugie,
  • czy każdy może być przywódcą,
  • czy przywództwo wymaga zestawu wrodzonych cech, temperamentu, czy są to umiejętności, które można zdobyć,
  • jak mogę wspierać moje dziecko, by było przywódcą w przyszłości
  • jakim ja przywódcą jestem dla siebie,
  • o starej i nowej mapie przywództwa,
  • 5 rolach przewodnika stada.

Marta Sikorska 

Facylitatorka. Jej główną domeną jest Horse Assisted Education czyli rozwojowa praca w relacji z końmi dająca głęboki wgląd i możliwość zmiany dla osób i organizacji.

Tworzy autorskie programy rozwojowe w oparciu o dwa filary: Porozumienie bez Przemocy i teorię więzi.

Jakości, które konie utożsamiają jako gatunek – relacyjność ponad terytorialność, proces ponad cel, współpraca ponad rywalizacją, intuicyjność przed racjonalnością – to w dużej mierze potrzeby współczesnych rodziców.

Współtworzy Fundację Pasikonie, w ramach której, poprzez rozwój w relacji z końmi, daje wsparcie rodzicom oraz profesjonalistom działającym na rzecz dzieci i młodzieży.

Od 5 lat organizuje Campy rodzinne, gdzie można zaznać uczącej i wspierającej się wioski.

Monika Szczepanik

Zaufać sobie

O czym jest ta rozmowa?

  • o Porozumieniu Bez Przemocy i czego uczy?
  • o tym, czym są potrzeby,
    czym różni się obserwacja od oceny,
    jak sobie zaufać?
  • jak budować empatię dla siebie i w rodzinie?
  • jak napełniać sobie kubeczek zasobów?

Monika Szczepanik

certyfikowana trenerka NVC w drodze. W Porozumieniu bez Przemocy zakochała się od pierwszego wejrzenia, ze wzajemnością. Pomaga ludziom być w kontakcie z sobą i innymi. Towarzyszy im w drodze. Pracuje z parami, rodzinami, nauczycielami, liderami organizacji biznesowych, administracyjnych i społecznych. W swojej pracy korzysta z wypróbowanych przez siebie narzędzi, o których sensie jest głęboko przekonana. Czerpie inspirację z wielu źródeł. Korzysta z podejścia Jespera Juula (Family Lab), IFS (Internal Family Systems-Systemu Wewnętrznej Rodziny), praktyki uważności i pracy Brene Brown.

Kontakt do Moniki 

 

Agnieszka Stein

Poczucie własnej wartości

Rozmowa zawiera przekleństwa – weź to po uwagę.

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co to znaczy być “Always Good Enough”,
  • czym jest poczucie własnej wartości i jak je pielęgnować,
  • o 5 filarach poczucia własnej wartości: bezwarunkowości, niewinności, centrum, wspólnocie i akceptacji,
  • o strefach regulacji i teorii Poliwagalnej Stephena Porgesa,
  • o przekonaniach wspierających poczucie własnej wartości i czucie się “Always Good Enough”.

Agnieszka Stein

Jest psychologiem.

Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi.

Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi.

Najbliższe jest jej podejścia oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi.

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online.

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Mama nastolatka.

Marta Iwanowska-Polkowska

Mieć czas

O czym jest ta rozmowa?

  • dlaczego bywa trudno dbać o siebie nawet kiedy wiem, że to ważne?
  • jak być dla siebie priorytetem?
  • co przeszkadza w dbaniu o siebie?
  • jak mieć czas na dbanie o siebie?
  • o wewnętrznym głosie, który czasem przeszkadza
    o odwadze, by się nażyć.

Marta Iwanowska-Polkowska

Psycholożka, Trenerka, Coach’yca PCC, ICF. Towarzyszy innym w urzeczywistnieniu swojego JA. Mama dwóch chłopców, żona. Prowadzi Manufakturę Rozwoju

 

Katarzyna Półtorak

POTRZEBNA CAŁA WIOSKA, CZYLI JAK ZAPOBIEC WYPALENIU

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest syndrom wypalenia i jakie są jego sygnały?
  • dlaczego dochodzi do wypalenia u rodziców, szczególnie u mam?
  • jak wspierać osobę doświadczającą wypalenia?
  • co może mnie wspierać, kiedy doświadczam wypalenia?
  • co to znaczy, że potrzebna jest cała wioska do wychowania dziecka?
  • jak znaleźć odpowiedź na pytanie jakim rodzicem chcę być?

Katarzyna Półtorak

Jest psychologiem, wspiera Mamy w nurcie Rodzicielstwa Bliskości we Wrocławiu. Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Przez rok kształciła się na Fakultät für Psychologie, Universität Wien. Bliski jest jej nurt psychoterapii Gestalt i podejście systemowe.Głównym nurtem jej pracy jest pomoc Mamom, wspieranie ich w poszukiwaniu satysfakcji i spełnienia w życiu, radzeniu sobie z trudnościami i towarzyszenie im w ich rozwoju.Do zagadnień, które są jej najbliższe należą syndrom wypalenia u Mam, komunikacja bez krzyku, radzenie sobie z presją społeczną oraz temat poczucia własnej wartości.Prowadzi konsultacje, warsztaty, grupę wsparcia dla Mam oraz kurs online.

Mama dwóch córek.Autorka bloga Mama ma moc, na którym dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

 

Joanna Michałowska

Klimat dla dobrostanu

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co to jest dobrostan,
  • jak klimat w rodzinie wpływa na indywidualny dobrostan,
  • po co się martwimy i jak z tym żyć,
  • czy da się rozmyślać mniej i jak mieć wspierającą relację
  • z myślami,
  • jak wspierać dziecko, gdy ono się martwi.

Joanna Michałowska

kulturoznawczyni, psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, miłośniczka terapii akceptacji i zaangażowania, która stanowi bazę jej działań w relacji z klientem. Od sześciu lat prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych, wspiera doraźnie w kryzysowych momentach. Prowadzi też konsultacje i warsztaty dla rodziców. Podstawę jej pracy z rodzicami stanowi teoria więzi i rodzicielstwo bliskości oraz przekonanie, że ludzie zawsze radzą sobie najlepiej jak potrafią. Działa w ruchu Rodzice dla klimatu.

Natalia de barbaro

Czuła Przewodniczka

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • trzech postaciach z “Czułej Przewodniczki” – Potulnej, Męczennicy i Królowej Śniegu, i co daje nazwanie ich;
  • transformacjach tych postaci;
  • mediacjach z samą sobą i wybieraniu tego, co służy;
  • słuchaniu słów i słuchaniu ciała, by odkryć energię, z jakiej działamy;
  • małych zmianach w drodze do dużej zmiany;
  • łączeniu i dzieleniu męskiej i żeńskiej energii;
  • marzeniu wspólnego kręgu kobiet i mężczyzn;
  • wspierających pytaniach, które mogą nas zaprowadzić do naszych własnych odpowiedzi;
  • meblowaniu sobie pokoju i życia;
  • kierunku do przodu i do góry, który choć najpopularniejszy, nie jest jedynym możliwym.

Natalia de Barbaro

Psycholożka, trenerka umiejętności społecznych, poetka, pisarka, felietonistka “Wysokich Obcasów” i “Charakterów”. Prowadzi autorskie warsztaty dla kobiet Własny Pokój, które sama opisuje tak: “Własny Pokój to przestrzeń, w której możesz doświadczyć tego, kim jesteś dzisiaj; postawić przed sobą ważne pytania; spojrzeć w lustro wnikliwie, bez ściemy i z miłością, przyjrzeć się związkom, które tworzysz z innymi i temu najważniejszemu, który tworzysz sama ze sobą. Sama o sobie mówi, że wciąż pracuje nad jakością relacji z samą sobą. Jej ostatnia książka “Czuła przewodniczka” podbija rynek i serca odbiorczyń.

Marta Sikorska

Jak obsługiwać bezradność?

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest bezradność?
  • o przekonaniach, które karmią bezradność,
  • co mogę zrobić gdy ją czuję?
  • co mogę robić, by doświadczać jej mniej?
  • jak wspierać osobę doświadczającą bezradności?

Marta Sikorska 

mediatorka, mentorka, facylitatorka. Wspiera rodziców na warsztatach, wyjazdach rodzinnych, indywidualnych spotkaniach. Prowadzi Fundację Pasikonie, która przez autorskie programy rozwojowe z udziałem koni pomaga budować świat oparty na wspólnocie, empatii i dialogu.

Od 5 lat organizuje Campy rodzinne, gdzie można zaznać uczącej i wspierającej się wioski.

 Jest mamą dwóch dostarczających wrażeń chłopców.

 

Matylda Kozakiewicz

Po co nam autonomia w związkach?

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • dlaczego warto sprawdzać normy i schematy według których działamy i je aktualizować;
  • jak przyglądać się autonomii w relacjach, które tworzymy – w domu i życiu zawodowym;
  • że czasem język i formy gramatyczne, których używamy, mogą być wskaźnikiem “poziomu” autonomii;
  • co wspólnego mają ze sobą macierzyństwo i kierownictwo planu filmowego;
  • jakie pytania mogą wspierać wprowadzanie zmian w obszarze autonomii;
  • że nie można nauczyć autonomii wydając polecenia bycia samodzielnym;
  • po czym poznać deficyt autonomii w związku;
  • o przyjaźniach, obowiązkach domowych i wizytach u mechanika samochodowego w kontekście autonomii;
  • o związku między relacjami, jakie tworzymy, a stylem przywiązania, jakiego doświadczyliśmy jako dzieci;
  • o osobności, która wspiera bycie razem.

Matylda Kozakiewicz

Blogerka, instagramerka i tiktokerka zajmująca się psychoedukacją. Jej obszary zainteresowań to w szczególności teoria więzi, różnice indywidualne, psychologia bliskich związków i wychowanie dzieci. Autorka dwóch ebooków –“Ebook o temperamentach” oraz “Ebook o złych związkach”. Magistra filologii polskiej i studentka psychologii. 

Instagram: @segritta

Blog: segritta.pl

Marta Sikorska Tomasz Sadzewicz

Razem

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co pomaga być razem
  • jak różnić się i czerpać z tych różnic moc do budowania relacji
  • co utrudnia bycie razem
  • co wspiera bycie razem

Marta Sikorska Tomasz Sadzewicz

Tworzą patchworkową rodzinę i Fundację Pasikonie, gdzie pasą się ludzie i konie. Dają wsparcie rodzicom i profesjonalistom chcącym rozwijać siebie. 

Marta tworzy autorskie programy rozwojowe w oparciu o dwa filary: Porozumienie bez Przemocy i teorię więzi. Od 6 lat organizuje Campy rodzinne, gdzie można zaznać uczącej i wspierającej się wioski. Jest mamą dwóch dostarczających wrażeń chłopców.

Tomek jest wysoko wrażliwym dorosłym wspierającym innych wysoko wrażliwych dorosłych w rozumieniu siebie. Jest tatą, któremu bliska jest idea towarzyszenia dzieciom w duchu Rodzicielstwa Bliskości. Lubi dzielić się swoimi przemyśleniami, doświadczeniami i inspirować. Prowadzi fanpage Bliskościowy Ninja i grupę na FB Wysoko Wrażliwi Dorośli

Anna Kasprzycka

OdmawiaNIE w relacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o czym ważnym jest dla nas “tak”, i o czym ważnym jest “nie”;
  • jakie niepokoje i dlaczego budzi w nas “nie”;
  • czy i co jest między “nie”, a “tak”;
  • jak reagować na dziecięce “nie”;
  • jakie ważne umiejętności rozwijają się u dziecka, gdy może poćwiczyć mówienie “nie”na poligonie rodzinnym;
  • co wnosi “nie” do relacji.

Anna Kasprzycka – pedagożka, certyfikowana trenerka Familylab.
Pomaga dorosłym dogadać się z dziećmi w ramach prowadzonej przez siebie Pracowni „Rodzina w relacji“
Prowadzi szkolenia, warsztaty i seminaria. Indywidualnie pracuje w nurcie skoncentrowanym na rozwiązaniach.

Od kilku lat pracuje także z nauczycielami. Prowadzi superwizje i warsztaty dla rad pedagogicznych oraz aktywnie działa na rzecz dobrostanu dzieci, rodziców i nauczycieli w edukacji szkolnej.

Jest współorganizatorką konferencji dla nauczycieli i rodziców „Relacja w edukacji”.
Od niedawna zajmuje się facylitacją procesów edukacyjnych w Wolnej Szkole Nasza Ferajna oraz prowadzi blog Być w relacji.

Prywatnie jest mamą nastoletnich trojaczków: Marianki, Janeczki i Franka. Kocha przyrodę, odpoczywa spacerując z psem i praktykując uważne życie.

Bartek Szymczyk

Bliskość w kryzysie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest kryzys
  • jakich mechanizmów używamy do radzenia sobie z kryzysem
  • dlaczego bywa trudno wyjść z kryzysu
  • co wspiera wychodzenie z kryzysu
  • jak rozmawiać, by się słyszeć
  • jakie codzienne praktyki mogą wspierać parę w tym, by kryzysów było mniej.

Bartek Szymczyk

psycholog i psychoterapeuta, pracuje indywidualnie i z parami w języku polskim i angielskim, współzałożyciel ośrodka Ogrody Zmian w Warszawie.

Piotr Romanowski

Rodzicielstwo po rozstaniu

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o fazach procesu rozstawania się;
  • o zranieniach, poczuciu krzywdy, poczuciu winy i ich wpływie na komunikację w procesie rozstania;
  • o micie postawy “dla dobra dziecka”;
  • o sięganiu po wsparcie dla siebie, by móc mieścić trudne emocje dziecka;
  • o objawach widocznych w zachowaniach dzieci już na długo przed rozwodem;
  • o szyciu na miarę w rodzinach patchworkowych;
  • o słowach “mamo” i “tato” w kontekście nowych partnerów rodziców;
  • o robieniu w relacji miejsca na złość;
  • o jogurcie i skarpetkach, za którymi kryje się coś poważniejszego;
  • o okopach i o tym, jak się z nich wydostać w stronę wybaczania.

Piotr Romanowski jest psychologiem i psychoterapeutą. Wspiera młodzież i dorosłych, a także rodziny doświadczających różnego rodzaju kryzysów. Bliskie jest mu podejście systemowe, traktujące rodzinę jako dynamiczny system, w którym każda osoba jest równie ważna i ma wyraźny wpływ na tworzenie rodzinnej codzienności. Współpracuje z Ośrodkiem Regeneracja i Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Markach.

Agnieszka szeżyńska

Czym jest współ/nie/zależność i jak rozmawiać?

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co mieści w sobie słowo współniezależność;
  • że w relacji warto zrobić miejsce na różnice zamiast je zakopywać, bo o te zakopane można się potem potknąć;
  • co daje nam świadomość własnych potrzeb i umiejętność ich wyrażania;
  • jakie pytania warto sobie zadawać, by się wesprzeć w czasie trudnej rozmowy, trudnej sytuacji;
  • że pewne proste praktyki, wykonywane regularnie mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych;
  • że poza świadomością tego, co kto inny może zrobić inaczej, warto zobaczyć obszar swojego wpływu;
  • o tym, jak zwalnianie potrafi przyspieszyć proces zrozumienia;
  • jaka jest różnica między postawą “chcę usunąć”, a chcę usłyszeć”;
  • o strategii “na odwyrtkę” i przytulaniu “nie” jako elementach procesu zaprzyjaźniania się z odmową i umiejętnością jej przyjmowania;
  • o więziotwórczej mocy języka.

Agnieszka Szeżyńska – coachka intymności, trenerka seksualności dla dorosłych, językoznawczyni, ekspertka od psycholingwistyki i komunikacji. Pomaga ludziom być szczęśliwymi w seksie i relacjach. Autorka książek „Warsztaty intymności” i „Warsztaty intymności dla par” oraz kart dla par „Intymne rozmowy”. Współtworzy Instytut Pozytywnej Seksualności w Warszawie. 

https://coachingintymnosci.pl/

https://www.facebook.com/coachingintymnosci



Anna Cichowlas

Współzależność

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest współzależność,
  • jak ją pielęgnować w kulturze samowystarczalności,
  • o współzależności, która jest karmiąca,
  • o mówieniu „nie”.

Anna Cichowlas

zajmuje się szeroko pojętą Przestrzenią. Z wykształcenia jest architektem i nadal pracuje w tym zawodzie – pomaga ludziom tworzyć miejsca, które spełniają ich potrzeby. Równocześnie od ponad 12 lat  Ania zajmuje się Przestrzenią w rozumieniu miejsca, które powstaje między ludźmi w relacjach. Prowadzi warsztaty z rodzicami, nauczycielami i dziećmi, oraz sesje indywidualne z osobami potrzebującymi wsparcia lub zrozumienia swoich wewnętrznych części. Organizuje Kręgi Kobiet. Jest trenerką komunikacji opartej na empatii , trenerką komunikacji konstruktywnej w obszarze biznesu, mediatorem pracującym w oparciu o metodę Porozumienia Bez Przemocy (NVC) i trenerką dziecięcych umiejętności społecznych pierwszego stopnia. Pracuje w oparciu o  metodę Systemu Wewnętrznej Rodziny ( Internal Family System ). Jest pasjonatką edukacji, która oparta jest na głębokim szacunku do dziecka i jego tempa rozwoju. Jest  żoną i mamą dwóch córek. Prowadzi bloga i facebookowy profil Owijalnia.

Adam Kusio

Język relacji

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest język relacji?
  • o tym, czym język relacji różni się od języka dominacji,
  • jak wprowadzać go w życie?
  • co robić, gdy w naszej rozmowie robi się “gorąco”?
  • empatia i faceci – z czym im może być łatwiej, a z czym trudniej?
  • jak wspierać dzieci w znajdowaniu rozwiązań?

Adam Kusio 

trener, mediator, facylitator kręgów naprawczych. Wszystkie te role łączy podejście w duchu NVC (The Nonviolent Communication) stworzonym przez Marshalla Rosenberga. W procesie certyfikacji w Center for Nonviolent Communication. Kompetencje trenerskie nabył w Szkole Warsztatu i Treningu Psychologicznego w Ośrodku Intra.

Kompetencje z zakresu komunikacji i rozwiązywania konfliktów w duchu NVC zbudował podczas ok. 500 godzin warsztatów i ćwiczeń prowadzonych przez m.in. Joannę Berendt, Magdalenę Sendor, Annę Mills, Agnieszkę Pietlicką, Ike Lasater, Miki Kashtan, Shona Cameron, Tomasza Bagińskiego, Dominiki Jasińskiej oraz Duke Duchscherer.

Prowadzi warsztaty, grupy praktykujące, mediacje indywidualne oraz mediacje grupowe w formie kręgów naprawczych.

Mąż i ojciec dwóch córek, nieustannie poszukujący sposobów na budowanie konstruktywnych relacji opartych na dobrowolności.

email: kusioadam1@gmail.com

 

Beata Kosiacka

Miłość to nie tylko uczucie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czy miłość jest uczuciem i potrzebą, i co nam robi to rozróżnienie;
  • o czym jest “nie” i odmowa w związku, jak ją usłyszeć i co z nią począć;
  • kiedy i w jakich okolicznościach mogą się pojawić kryzysy w związku;

Beata Kosiacka – certyfikowana trenerka NVC, coach ICF i mediatorka

Od ponad 12 lat uczę się i dzielę z innymi empatycznym podejściem do życia i relacji. Porozumienie bez Przemocy (NVC) towarzyszy mi na mojej zawodowej ścieżce – w pracy coacha i mediatorki, wspieram osoby indywidualne w procesie zmiany oraz pary w konflikcie; jako trenerka NVC pracuję z różnymi grupami zawodowymi i wiekowymi: uczniami, nauczycielami, rodzicami, studentami UW, menedżerami, podopiecznymi fundacji „Jestem”. A prywatnie NVC pomaga mi na co dzień budować świadome relacje z moimi bliskimi – mężem, synami, synowymi, teściami, przyjaciółmi i z samą sobą. Bardzo doceniam moc „języka serca” w moim życiu.

Moje ulubione obszary pracy to: poczucie własnej wartości, akceptacja trudnych emocji (wstyd, żal, złość), konstruktywna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, transformacja ograniczających przekonań. 

Więcej : www.BabskaDzungla.pl

Małgorzata Bułhak

Jak dbać o relacje w parze?

W tej rozmowie:

  • padnie hasło, że relacje, to sztuka odpuszczania;
  • powiemy o tym, że dbanie o relację, to trudne wyzwanie;
  • po raz kolejny w trakcie tej konferencji usłyszysz, że warto zacząć od siebie;
  • przyjrzymy się różnym etapom życia pary i temu, co na każdy z tych etapów jest możliwe;
  • pooglądamy też różne style “tańca” uprawianego w parach;
  • usłyszysz o czymś, co potrafi zastąpić najpiękniejsze bukiety i romantyczne kolacje;
  • zachęcimy do przyglądania się jak jest, żeby móc przejść do – jak chcemy, żeby było;
  • opowiemy o tym, czego można się spodziewać w gabinecie terapety;
  • wybrzmi ogromne zaufanie do zdolności par do wprowadzania zmian;
  • i przekonanie, że każda para zna rozwiązania dla siebie, tylko czasem potrzebuje wsparcia w dotarciu do nich i przypomnieniu sobie ścieżek.

Małgorzata Bułhak : Jestem psycholożką i psychoterapeutką Gestalt. Współtworzę Pracownię Psychoterapii Dobre Więzi w Warszawie. Na co dzień prowadzę psychoterapię indywidualną,
psychoterapię par, treningi terapeutyczne i warsztaty.
Wierzę, że spotkanie z drugim człowiekiem, poprzez naukę świadomego bycia ze sobą i drugą osobą, jest leczące.
Jestem żoną i mamą trzech córek, moje prywatne doświadczenie jest dla mnie ogromną szkołą o relacjach.

Ula Malko

Gdy z pary uchodzi para

O czym jest ta rozmowa?

  • jak zmienia się relacja w parze po narodzinach pierwszego dziecka i kolejnych,
  • jak rozumieć i odnajdywać się w zmianach, jakie następują po pojawieniu się dziecka w rodzinie,
  • co robić, gdy pojawiają się różnice i wątpliwości w podejściu do wychowywania dzieci,
  • jak znaleźć czas i uwagę tylko dla związku,
  • jak zadbać o relację partnerską, gdy stajemy się rodzicami.

Mówimy o tym, że zmęczony człowiek, to zrzędliwy człowiek, dlatego warto dzielić się obowiązkami, dbać o siebie nawzajem, by tworzyć atmosferę, która nas w związku wspiera i wzmacnia, a nie wyczerpuje i drażni.

Ula Malko 

psycholożka, mediatorka oraz współzałożycielka Ośrodka wsparcia i rozwoju Bliskie Miejsce

Od ponad 10 lat pracuje z rodzicami, wspierając ich w rozumieniu potrzeb małych dzieci, a także lepszym rozumieniu siebie samych w nowych rolach, jakie zaczynają pełnić stając się rodzicami.

Prowadzi konsultacje, warsztaty, a także mediacje, podczas których pomaga stronom – najczęściej są to pary – wzajemnie się usłyszeć i zrozumieć.

Prywatnie jest mamą dwóch chłopców.

Piotr Romanowski

Partnerstwo rodzicielstwo

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest partnerstwo w rodzicielstwie?
  • czym jest dynamika systemowa rodziny?
  • co wpływa na funkcjonowanie rodziny?
  • 5 etapów związku i czym każdy się charakteryzuje
    co wzmacnia, a co osłabia relację rodziców?
  • o różnicach w podejściu do wychowania dzieci i tym jak to na nie wpływa?

Piotr Romanowski

Jest psychologiem i psychoterapeutą. W swojej pracy skupia się na wspieraniu młodzieży i dorosłych doświadczających różnego rodzaju kryzysów. Już na początku drogi zawodowej odkrył, jak wielka moc ukryta jest w relacjach rodzinnych i jak bardzo może być zahamowana w chwilach kryzysu. Dlatego też bliskie jest mu podejście systemowe, traktujące rodzinę jako dynamiczny system, w którym każda osoba jest równie ważna i ma wyraźny wpływ na tworzenie rodzinnej codzienności. Chcąc coraz skuteczniej wychodzić naprzeciw potrzebom osób poszukujących wsparcia psychologicznego, swoją pracę poddaje regularnej superwizji u certyfikowanego superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Zuza Skrzyńska

Prawdziwie o byciu parą, gdy ma się małe dzieci

Z tej (soczystej i bogatej w słowa określane czasem mianem przekleństw) rozmowy dowiesz się:

  • o konsekwencji i niekonsekwencji i ich konsekwencjach :);
  • o autentyczności w rodzicielstwie;
  • o szukaniu własnej drogi, a nie odtwarzaniu wiedzy z książek;
  • o ciastolinie, parówkach, ekstrakcie z rogu jednorożca i turlaniu po dywanie, czyli rodzicielskiej różnorodności;
  • o wewnętrznej zgodzie na odpoczywanie.

Zuza Skrzyńska  z wykształcenia jest socjolożką, a prywatnie i na pełen etat wysoko wrażliwą mamą dwóch dziewczynek. Stara się wychowywać je w duchu rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy. Dużo czyta i dzieli się tym robiąc #notatkizmacierzyństwa. Część z nich udostępnia na Instagramie. Za prężne działania na rzecz innych mam otrzymała tytuł Doskonałości Sieci 2020 w plebiscycie Twojego Stylu. Autorka książki “Złość i trudne emocje w macierzyństwie. Jak sobie z nimi radzić?” zuzaskrzynska.com

Tosia z wdż

Po co nam różnorodność?

W tej rozmowie poruszamy wątki:

  • strachu przed różnorodnością u innych;
  • strachu przed różnorodnością u siebie;
  • małych różnorodności, które oswajają z większą różnorodnością i pokazują, że różnice są stałym elementem naszego życia;
  • wolności wybierania działań, niezależnie od przekonań, myśli i stereotypów, które poawiają się w głowie;
  • sojuszniczenia, czyli jak wspierać różnorodność na miarę swoich możliwości;
  • wielkiej mocy małych symboli i gestów poparcia;
  • dobrego wykorzystywania godziny wychowawczej i szukania sposobów na zaopiekowanie się tematem różnorodności w szkole;
  • szczepionek podawanych nam przez dzieci od wczesnych lat;
  • słów, które mieszczą i nasze niepoukładanie, i bliskość z dzieckiem;
  • pytań i wiedzy o nas samych, płynących z kontaktu z różnorodnością.

Tosia z WdŻ dla zaawansowanych – psycholożka, nauczycielka, edukatorka seksualna i antydyskryminacyjna. Na co dzień pracuje z nastolatkami i ich rodzicami, a w internecie edukuje na temat seksualności, różnorodności i książek.

https://wdzdlazaawansowanych.pl

Joanna Banach-Witkowska

Nastolatki, jak je rozumieć, wspierać, pomagać im wzrastać?

O czym jest ta rozmowa?

  • kto to jest nastolatek,
  • po czym poznam, że moje dziecko zmienia się w nastolatka,
  • jakie zmiany przechodzą nastolatki,
  • czy są takie zmiany, o których się nie mówi, są w pewnego rodzaju tabu,
  • co się zmienia w mózgu nastolatka,
  • zmiany nastrojów – skąd są – jak je przyjmować, jak wspierać siebie i nastolatka,
  • jakich zmian w relacji z rodzicem możemy się spodziewać,
  • jak rozpoznać, że z moim dzieckiem dzieje się coś niepokojącego,
  • gdzie szukać wsparcia.

Joanna Banach-Witkowska

Jest psychologiem i psychoterapeutą, w swojej pracy wspiera dzieci, młodzież i dorosłych.  

Towarzyszy w odkrywaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji oraz potrzeb, w sposób, który najbardziej służy klientowi.

Ukończyła szkołę terapii poznawczo-behawioralnej, czerpie z różnych podejść terapeutycznych, dostosowując sposób pracy do indywidualnych potrzeb osób, z którymi pracuje.

W jej życie zawodowe dużo wnoszą koncepcje Porozumienia Bez Przemocy i Rodzicielstwa Bliskości

Agnieszka Stein

Granice - jak je rozpoznawać i komunikować?

O czym jest ta rozmowa?

  • czym są granice,
  • jak budować świadomość swoich granic, kiedy mam wrażenie, że nie wiem, czym one są, gdzie one są,
  • jak poznać czy nie stawiam za dużo granic,
  • granice i etapy rozwoju dziecka,
  • jak wspierać dzieci w pokazywaniu i stawianiu granic,
  • jak radzić sobie z lękiem, że jak postawię granicę, to ktoś poczuje się odrzucony, że zostanie to odczytane jako niechęć,
  • jak mówić o swoich granicach w relacji, w której do tej pory nie mówiło się o granicach,
  • granice cielesne dziecka, szanowanie ich w sytuacjach, kiedy chcę dziecko przewinąć, ubrać, a dziecko tego nie chce.

Agnieszka Stein

Jest psychologiem.

Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi.

Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi.

Najbliższe jest jej podejścia oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi.

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online.

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Mama nastolatka.

Karla Orban

Opiekowanie dużych zmian w życiu rodziny

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że do zmian można się przygotować, ale czy na każdą? I czy w 100%?
  • że małe straty budują w nas doświadczenie radzenia sobie z także dużymi stratami;
  • że zmiany to nasz stały towarzysz;
  • że to dobrze, gdy troski i zmartwienia są “na miarę”;
  • że wsparcie to nie zawsze konkretne działanie i że to, co wspiera najbardziej to coś, co pozornie wygląda na brak działania;
  • że zabawa to ważna sprawa;
  • że ze zmianami, nawet najtrudniejszymi możemy sobie poradzić, a cały potrzebny do tego ekwipunek, mamy ze sobą.

Karla Orban jest psychologiem, od ponad dekady pracuje z dziećmi i rodzinami. Pracuje i kształci się w podejściu systemowym, ze szczególnym uwzględnieniem teorii więzi oraz Porozumienia Bez Przemocy. Udziela wsparcia w ramach własnej praktyki psychologicznej, superwizuje przedszkola i szkoły oraz prowadzi warsztaty dla rodziców i nauczycieli. Jej główny obszar zainteresowań to regulacja procesów fizjologicznych u dzieci (jedzenia, wydalania, snu) oraz wspieranie dzieci w chorobach somatycznych. Prywatnie jest mężatką i mamą trójki trójjęzycznych dzieci.

 

Adrian Borowik

Jak wspierać dzieci w spektrum

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jakie wyzwania dla dziecka i jego rodziny niesie ze sobą spektrum;
  • co można zrobić, by dziecku nie dokładać;
  • co można zrobić, by nie dokładać rodzicom tego dziecka;
  • że rodzice mają ogromną wiedzę i kompetencje w kwestii ich dziecka;
  • że zamknięcie ust może być wielkim darem;
  • że norma to tylko pewna etykieta;
  • że “nie rozumiem” może iść w parze z wyrozumiałością;
  • że “jak ci pomóc” i “pomóż mi”mają coś wspólnego z filmem Casablanca;
  • że jak się coś rozwali, to można to pomalutku odbudować; 
  • i po raz kolejny także to, że kluczem do wielu sytuacji jest… zadbanie o siebie! 

Adrian Borowik – absolwent Animacji Społeczno Kulturalnej na Uniwersytecie Warszawskim. W 2005/2006 roku zaczął bawić się z dziećmi ze spektrum. Uczestniczył w domowych systemach terapeutycznych programu Son-Rise®, którego autorami są Barry Neil Kaufman i Smahria Kaufman.

W trakcie 2 miesięcznego program dla wolontariuszy w The Option Institute® (którego częścią jest Autism Treatment Center of America®) poznał podstawy Procesu Opcji.

Ważne szkolenia i kursy, które wpłynęły na jego spojrzenie na osoby w spektrum i wyznaczyły kierunek rozwoju to Start Up Programu Son-Rise, Maximum Impact, New Frotiers, HANDLE® (1 stopień), Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów.

Prowadzi Przylądek Dobrej Nadziei, jest fundatorem oraz prezesem Fundacji „Wspaniale, że jesteś…” ,

Wykłada też w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach.

Ewa Hajduk-Kasprowicz

Konflikt nasz powszedni

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o cenie płaconej za bycie “osobą bezkonfliktową”;
  • że jest coś więcej do wyboru niż “tupnę nogą” albo “się ugnę”;
  • o wpływie zasobów wewnętrznych na postawę w konflikcie;
  • o świadomych i nieuświadomionych wyborach w sytuacjach trudnych;
  • o strefach regulacji i teorii poliwagalnej i ich związkach z konfliktem;
  • że konflikt ma coś wspólnego z grawitacją i ze słoniem :);
  • o różnych typach konfliktów i ich wpływie na relację; 
  • że konflikt to aktualizacja relacji;
  • o tworzeniu sprzyjających warunków do trudnej rozmowy;
  • o wzajemności i równomocy w relacji.

Ewa Hajduk-Kasprowicz 

Mediatorka w duchu NVC, certyfikowana facylitatorka dialogu, doświadczona badaczka jakościowa, doktor nauk ekonomicznych. Wspiera ludzi w dogadywaniu się ze sobą i między sobą, w relacjach w życiu i w biznesie (plynie.pl). Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie pracy z konfliktem i szerzej – empatycznego komunikowania się (efektywnakomunikacja.pl). Pracuje z uważnością na to, by każdy działał w zgodzie ze sobą. 

Tomasz Bagiński

Kręgi naprawcze w rodzinie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym są kręgi naprawcze,
  • czym jest sprawiedliwość naprawcza,
  • czym różni się od kar i nagród,
  • co może wspierać w trudnych, konfliktowych sytuacjach.

Tomasz Bagiński

trener i konsultant z 21 letnim doświadczeniem,mediator NVC, propagator Kręgów Naprawczych wg Dominica Bartera. Swoją pracę opiera na dwóch filarach – empatycznej komunikacji oraz skupieniu na biznesowych celach i twardych, mierzalnych rezultatach. “Uwielbiam to, co robię i mam ogromne szczęście, że mogę korzystać z dokonań dwóch niezwykłych ludzi, których modele komunikacji i zarządzania są absolutnie najbardziej kompletnymi, prostymi, działającymi i eleganckimi rozwiązaniami w swoich dziedzinach. Moją pracę i podejście do ludzi opieram o unikatowe na rynku połączenie modelu Nonviolent Communication (NVC), Teorii Ograniczeń (TOC) i metody Kręgów Naprawczych, a także o swoje wieloletnie doświadczenie pracy w biznesie i z biznesem, a także w rodzinie, z rodziną.”

Eryk Ołtarzewski

Uważność w rodzinie

W tej rozmowie wymieniamy się refleksjami o:

  • różnicy między uważnością, a treningiem uważności;
  • adekwatności własnych reakcji;
  • świadomości, która daje rozeznanie, w jakim stanie jestem i dlaczego reaguję tak, jak reaguję, ale też wspiera w przeżywaniu trudnych emocji i pomaga przez nie przejść;
  • naszych umysłach, które niczym Mark Twain, są wielkimi łgarzami;
  • uważności, jako drodze do samego siebie i relacji z innymi;
  • trudnych emocjach, których doświadczanie nie jest przyjemne, ale jednocześnie nie oznacza to, że mamy ich nie doświadczać;
  • nieistniejących receptach na rodzicielstwo;
  • wymogach bycia szczęśliwym, które od szczęścia oddalają;
  • słuchaniu, które nie oznacza zgody na to, czego się słucha;
  • różnicach, mimo których możliwy jest kontakt i rozmowa, i o różnych perspektywach, które wzbogacają nasze postrzeganie. 

Eryk Ołtarzewski – pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy. Pracuje z młodzieżą od 25 lat. Prowadzi treningi uważności dla dzieci i młodzieży według autorskich programów. Współpracuje z Uniwersytetem SWPS w Poznaniu w ramach studiów podyplomowych „Uważność i współczucie” gdzie prowadzi zajęcia dotyczące uważności w pracy z dziećmi. Prowadzi również treningi uważności dla osób
dorosłych oraz warsztaty dotyczące takiej tematyki.

Kacper Woźniak

Czego dzieci potrzebują, by uczyć się, rozwijać i mieć z tego radochę?

O czym jest ta rozmowa?

  • jak uczą się dzieci,
    o edukacji formalnej – w szkole, na kursach i tej realnej – takiej która dzieję się, bo żyjemy. Jak wspierać dzieci, by obie te ścieżki współistniały w harmonii,
  • Jak wspierać dzieci na drodze edukacji,
    czym jest motywacja wewnętrzna i co ją buduje,
  • Jak wspierać siebie, jako rodzica dziecka, które dostaje w szkole uwagi czy złe oceny,
    jak tworzyć środowisko wspierające naukę,
  • Jak to jest tworzyć szkołę alternatywną,
  • Czy nauka i zabawa to dwie zupełnie różne rzeczy,
  • Czy dzieci się czegoś nauczą jak będą się tylko bawić.

Kacper Woźniak

Psycholog społeczny, trener, stworzył Wolną Szkołę Demokratyczną.

Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dla rodziców i nauczycieli z zakresu wspierania rozwoju dzieci, a dla młodzieży warsztaty z rozwiązywania konfliktów i projektów społecznie odpowiedzialnych.

Od 10 lat pomaga wdrażać  innowacje takie jak Metoda Projektów Badawczych w sferę edukacji.

Interesuje się grami kooperacyjnymi, żeglarstwem, snowboardem, konstruowaniem.

Prywatnie tata dwóch chłopców.

Joanna Suchowska-Oruba

Jak towarzyszyć w emocjach z uważnością

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że stosowane czasem zamiennie HNB i WWO, to wcale nie to samo;
  • że emocje to ważne komunikaty, i o czym mogą nas powiadomić; 
  • że towarzyszenie ma wiele oblicz i, niestety, nie ma tu skutecznej instrukcji postępowania (ale, na szczęście, jest jakaś orientacyjna ścieżka i o niej też jest mowa;
  • że zachowanie dziecka jest komunikatem, informacją o czymś ważnym dla niego;
  • że rodzic nie zawsze musi być w pełni swoich i sił! I że może mieć wyczerpane zasoby. I nadal może wtedy towarzyszyć dziecku w przeżywaniu emocji;
  • czym skutkuje gadanie o emocjach “na zimno”, a czym “na gorąco”;
  • jaka jest rola dorosłego w wyregulowaniu dziecięcych emocji;
  • i co to znaczy, że towarzyszenie “działa”.

Joanna Suchowska-Oruba jest psychologiem i wykładowcą uniwersyteckim. Pracuje z dziećmi (głównie do 7rż) i rodzicami. Poprzez konsultacje indywidualne i warsztaty wspiera rodziców w budowaniu relacji z dziećmi opartych na poczuciu bezpieczeństwa i szacunku. Korzystając z social mediów, głównie instagrama, towarzyszy rodzicom w codziennych wyzwaniach.
Swoją pracę opiera na podejściu systemowym, (biorąc pod uwagę zasoby i potrzeby rodziny oraz szeroko rozumiane relacje), a także porozumieniu bez przemocy i rodzicielstwie bliskości.

Jest żoną i mamą trójki dzieci (w tym WWD, HNB i Bliźniąt)

Joanna Mrozińska

Wolność od i do

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jakim wyzwaniem jest wolność już na poziomie definicji;
  • na czym polegać może trudność w doświadczaniu wolności;
  • czy wolność to stałość, czy bardziej elastyczność;
  • jaka jest relacja między “wolnością do” a “wolnością od”;
  • co wspólnego z wolnością mają nasze relacje z innymi;
  • jak możemy wspierać dzieci w doświadczaniu wolności;
  • jak możemy wspierać samych siebie i jak dbać o wolność w naszym życiu.

Joanna Mrozińskamama, pedagog, propagatorka wolnego wychowania i wolnej edukacji, autorka bloga Trochę Fajna Mama

Nauczycielka, która po 12 latach prób łatania systemu porzuciła go na rzecz homeschoolingu, unschoolingu i edukacji naturalnej. Matka chrzestna Hombanda – miejsce domowej edukacji i matka nosząca pod sercem Freedom – Wolny Dom Wolnych Dzieci.
Trener FamilyLab. Zafascynowana towarzyszeniem dzieciom w odkrywaniu świata
zewnętrznego i wewnętrznego oraz wspieraniem rodziców w poszukiwaniu drogi
rodzicielstwa opartej na żywej, partnerskiej relacji z dzieckiem.

Prywatnie mama Dobrochny i Nawojki oraz żona Trochę Fajnego Fotografa.

Zofia Lewandowska

Czym jest język osobisty?

W tej rozmowie:

  • zaczniemy od obierania warstw wstydu, braku wiary w siebie i zaufania;
  • potem wiele razy jeszcze usłyszysz o zaufaniu – do siebie, do innych, do świata;
  • obejrzymy związek zaufania z odpowiedzialnością i granicami;
  • poznasz ekspertów w dziedzinie języka osobistego;
  • najpierw powiemy, że język osobisty jest łatwy, ale chwilę później ujawnimy, że tylko pozornie;
  • przyjrzymy się trudnościom związanym z językiem osobistym, ale też porozmawiamy o tym, z jakimi korzyściami dla relacji wiąże się jego używanie;
  • i jak język osobisty wpływa na nas samych i relację ze sobą;
  • sprawdzimy jak to jest mówić językiem osobistym, ale też jak to jest być jego odbiorcą;
  • przywołana zostanie różnica używania języka osobistego w pracy i w domu;
  • wejdziesz z nami w sytuację, gdy dwie osoby mówią językiem osobistym, pozostają przy sobie i trafią dzięki temu w trudne miejsce.

Zofia Lewandowska – trenerka FamilyLab i ICDP Norway (International Children Developement Programme), nauczycielka jogi, skandynawistka, mama dwójki chłopaków, żona naukowca. Prowadzi grupy wsparcia rodziców, pracuje w przedszkolach i prowadzi jogę integrującą “ciałość”. Uczy języka, zdarza jej się tłumaczyć. Od zawsze fanka języka osobistego, gotowania, śpiewania, tańczenia, jedzenia i gości. Od niedawna fanka przekładania tego, co odczute i nieuchwytne na język ludzki. W sieci działa pod @zotrolla: pisze legendy, baśnie, zaklęcia i przepisy na mikstury z gumijagód oraz zaprasza na jogę, a czasem nawet saunę i jogę.

Marta Niedźwiecka

Jak rozmawiać z dzieckiem o seksie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co robić, by rozmawianie o seksualności nie było tabu i wielkim wydarzeniem,
  • co ma wpływ na postawy związane z seksualnością,
  • czym jest seksualność i czym różni się od seksu,
  • skąd bierze się lęk o seksualizację,
  • dlaczego to ważne, żeby dzieci o seksualności dowiadywały się od dorosłych,
  • o pozytywnym modelowaniu w tym obszarze.

Marta Niedźwiecka

psycholożka, certyfikowana sex coach, autorka książki „Slow Sex – uwolnij miłość” oraz podcastu „O Zmierzchu”. Promuje i objaśnia świadomą seksualność, prowadzi warsztaty i sesje indywidualne. Matka, żona, kochanka i nurek techniczny z pasji.

Agnieszka Stein

Prawa komunikacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co możemy nazwać komunikacją;
  • skąd się biorą trudności w komunikacji;
  • co zrobić, gdy pojawiają się nieporozumienia;
  • jaki mamy wpływ na poczucie wzajemnego zrozumienia w komunikacji;
  • jak komunikacja z samym sobą wpływa na komunikację z otoczeniem;
  • jak rozkłada się odpowiedzialność w komunikacji z dorosłymi, a jak w komunikacji z dziećmi;
  • jak gadać, żeby się dogadać.

Agnieszka Stein jest psychologiem. Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi. Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi. Najbliższe jest jej podejście oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi. 

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk— “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online. 

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Marta Chrościcka

O organizacji i współpracy w rodzinie.

W tej rozmowie usłyszysz:

  • kilka pytań, które pomogą Ci zobaczyć, czym dla Ciebie jest organizacja;
  • parę słów o potrzebach, które stoją za myślami o organizowaniu się i ogarnianiu;
  • kilka konkretnych praktyk i myśli, którymi możesz wspierać się “na zimno”, by móc spokojniej działać “na gorąco”;
  • o zebraniach rodzinnych jako sposobie na włączanie wszystkich domowników w sprawy związane z organizacją, ale i rozwiązywanie pojawiających się wyzwań;
  • o kompetencjach sapera, który rozbraja trudy poczuciem humoru;
  • że czasem sedno sprawy nie leży w tym, jak lepiej ułożyć zadania, ale jak sobie zadań odjąć;
  • że bliscy, życzliwi ludzie obok to zasób, z którego warto korzystać;
  • że warto sprawdzać, czy nie oczekujemy za dużo – od siebie, i od dzieci;
  • że nie ma rozwiązań działających raz na zawsze;
  • i o mocy łagodności wobec samych siebie. 

Marta Chrościcka – psycholożka, diagnostka kliniczna i psychoterapeutka w trakcie certyfikacji. Pracuje z rodzinami. Pomaga rodzicom zrozumieć emocje ich dzieci, odszukać potrzeby stojące za ich zachowaniem. Wspólnie szukają nowej perspektywy i pomysłów na trudne sytuacje. Wspiera rodziców w dbaniu o empatyczną, wspierającą komunikację z dzieckiem. W pracy kieruje się założeniami Rodzicielstwa Bliskości, ponieważ jest przekonana, że pomaga to dzieciom czuć się ważnymi i szczęśliwymi dziećmi szczęśliwych rodziców. Mama trojga dzieci – jedenastoletniego syna i siedmioletnich bliźniąt.

Anna Czereszewska

Dzieci zaradne finansowo i emocjonalnie

O czym jest ta rozmowa?

  • od czego zacząć wychowywanie dziecka zaradnego finansowo i emocjonalnie,
  • jak finanse i emocje łączą się ze sobą,
  • czy są takie rzeczy, które rodzic może zrobić, żeby dzieci dobrze radziły sobie z finansami w dorosłym życiu,
  • czy dawać dziecku kieszonkowe i w jakiej wysokości,
  • co robić, gdy dziecko całe kieszonkowe wydaje na słodycze, albo “głupoty”, których my jako rodzice nie wybralibyśmy dla niej/niego,
  • jak dużo mówić dzieciom o rodzinnych finansach,
  • czy płacić dzieciom za obowiązki domowe,
  • rynek pracy się zmienia, a system edukacja dużo wolniej – jak sobie z tym radzić,
  • gry pomagające rozwijać zaradność finansową,
  • jak to robić, by pieniądze dawały szczęście.

Anna Czereszewska

Wspiera rodziny jako psycholog i terapeuta rodzinny. W pracy opiera się na podejściu systemowym w rozumieniu człowieka, a także Rodzicielstwie Bliskości.

Jej myślą przewodnią w pracy jest zdanie: “Każdy ma w sobie potencjał do poradzenia sobie z problemami. Moją rolą jest pomoc w znalezieniu dostępu do własnych zasobów”.

Od czterech lat ciekawi ją edukacja finansowa i temat zaradności finansowej.

Owocem tych zainteresowań jest blog Dzieci i Pieniądze.

Mama dwójki dzieci.

Małgorzata Musiał

Motywacja

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest motywacja?
  • jak można mieć jej więcej?
  • jak wspierać dziecko w odkrywaniu motywacji?
  • jak robić coraz więcej miejsca na motywację z wewnątrz?
  • co pomaga być zmotywowanym?

Małgorzata Musiał

pedagog, wspiera rodziców w ich rodzicielskich wyzwaniach, mediatorka w duchu Porozumienia bez Przemocy.

Autorka bloga Dobra Relacja i książki „Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny”.

Żona, mama trójki dzieci.

Agnieszka Rzewuska-Paca

Czym są potrzeby i jak do nich docierać

W tej rozmowie będziesz wielokrotnie świadkiem żywego doświadczenia, mocy empatycznej rozmowy i szukania kontaktu ze sobą. A poza tym dowiesz się:

  • że to nie chodzi o słowa i że gdy płyną z serca, znajdą się same;
  • że warto pytać – “Co jest dla Ciebie ważne?”;
  • że w naszym ciele znajdziemy więcej odpowiedzi niż na kartkach;
  • o chorobach takich jak “botyzm”, “przezciebica” i innych;
  • jak myśli o powinnościach i rolach wpływają na relację z dzieckiem;
  • że “po prostu bądź!” to coś, czego jesteśmy głodni;
  • że relacja oparta na potrzebach pomaga mierzyć się ze światem;
  • że czas nie wspiera reakcji i kontaktu z poziomu serca;
  • że warto robić NIC;
  • że oprócz patrzenia na to, co boli, dobrze widzieć, co działa.

Agnieszka Rzewuska-Paca

Certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy (NVC) od 2014r, psycholożka i coach. Prowadzi warsztaty w Polsce i za granicą, dla osób chcących żyć świadomie, ale także dla szkół i przedszkoli z sercem oraz organizacji z duszą. Współpracuje z Przedszkolem i Żłobkiem NVC “Zielona Wieża”, wspierając kadrę w codziennej pracy, uczestnicząc w spotkaniach zespołu i prowadząc dla zespołu warsztaty z zakresu NVC. Współtworzy program SchoolOfLife.pl, wspierający młodych ludzi w odkryciu swoich darów i tworzeniu drogi życiowej w zgodzie ze sobą .
Jest mamą dwójki dzieciaków, których określa mianem swoich największych nauczycieli empatii i szczerości.
Wiecej informacji o Agnieszce: www.empoweredliving.pl



Joanna Steinke-Kalembka

Jak budować emocjonalne zasoby?

W tej rozmowie usłyszysz:

  • przykłady “zapalników”, które podkręcają nasze emocje;
  • kilka konkretnych praktyk wspierających kontakt z ciałem i zdolność radzenia sobie z emocjami; 
  • próby znalezienia odpowiedzi na pytanie dlaczego bywa nam tak trudno wspierać dzieci w rozpoznawaniu emocji i radzeniu sobie z nimi;
  • propozycję, by wyjść od doświadczania emocji w ciele, a nie ich nazywania;
  • i drugą propozycję, by dziecko samo nazwało to, co czuje, samo nadało temu nazwę;
  • że ignorowanie drobnych sygnałów sprzyja powstawaniu takich, których zignorować się nie da;
  • o wiadomościach przychodzących na “telefon’ naszego ciała;
  • o mocy zdania “masz prawo czuć to, co czujesz”;
  • o strażakach, którzy zanim pójdą w ogień, ćwiczą “na sucho” i “na zimno”;
  • o progresywnej relaksacji mięśni;
  • a także o tym, że emocje są jak fale, pojawiają się i znikają i warto widzieć je wszystkie, a nie fokusować się na jednej.

Joanna Steinke-Kalembka

psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, psychoterapeutka w trakcie procesu certyfikacji. Prowadzi prywatny gabinet psychologiczny, w którym pomaga dzieciom, młodzieży i ich rodzicom poradzić sobie z trudnościami, których doświadczają. Po godzinach pisze bloga psychologicznego edukowisko.pl oraz tworzy pomoce psychologiczne, które pomagają budować emocjonalne zasoby. Prywatnie mama trójki dzieci, miłośniczka dobrej kawy, wielkich bibliotek i właścicielka łąki kwietnej na balkonie.

Agnieszka Stążka-Gawrysiak

Złość

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest złość
  • jak odczytywać informacje, które do nas wysyła złość
  • jak znajdować strategie na przeżywanie tej emocji w sposób, który nam odpowiada
  • czym jest coaching kryzysowy.

Agnieszka Stążka-Gawrysiak

coach, coach kryzysowy, mentorka, Facylitatorka metody Self-Reg przeszkolona w kanadyjskim The MEHRIT Centre oraz autorka książki „Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę”, przybliżającej Self-Reg dzieciom i ich opiekunom. Prywatnie – wysoko wrażliwa osoba i mama trzech synów. Poprzez coaching, coaching kryzysowy, mentoring, szkolenia oraz blog DyleMatki wspiera wrażliwe osoby na drodze do życia nieobciążonego nadmiernym stresem i złością.

Anita Janeczek-Romanowska

WYSOKO WRAŻLIWE DZIECI

O czym jest ta rozmowa?

  • czym jest wysoka wrażliwość?
  • jakie są jej blaski i cienie?
  • jakie strategie na potrzeby mogą być wspierające dla osób z WW?
  • jak może się regulować i dbać o siebie rodzic?

Anita Janeczek-Romanowska

jest psychologiem dziecięcym, współzałożycielką Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Bliskie Miejsce w Warszawie, prowadzi stronę o psychologii i rodzicielstwie Być bliżej. 

Od 11 lat współpracuje z przedszkolami, poradniami i ośrodkami dla rodzin, gdzie udziela wsparcia rodzicom i specjalistom. 

W swoim życiu praktykuje podejście oparte na szacunku i empatii. Mama sześciolatki.

Hanna Dufner

Regulacja i układ nerwowy.

W tej rozmowie usłyszysz:

  • o traumie i jej źródłach, a także o tym, że nie trzeba wojny, by jej doświadczyć;
  • przykłady kilku praktyk dostępnych od ręki dla każdego, wspierających samoregulację;
  • o mocy uważności na sygnały z ciała i reagowania na nie;
  • o niezwykłym potencjale zmiany tkwiącym w świadomym oddechu;
  • że poczekać, odpuścić, zatrzymać się to ciężka praca, którą warto wykonać;
  • co można zrobić po trudnej sytuacji, by przy następnej zareagować w sposób bliższy sobie;
  • że regulacja to nie ciągłe przebywanie w jednej strefie, ale regularne przemieszczanie się pomiędzy różnymi strefami;
  • o pozbywaniu się malutkich pobudzeń, które wspierają radzenie sobie z tymi dużymi;
  • o małych kroczkach, które bez efektu “wow”, ale stopniowo przybliżają nas do samych siebie;
  • a także zdanie “zacznij od siebie” – nie po raz pierwszy w historii kolejnych edycji konferencji online. Tu w kontekście wspierania dzieci w regulacji ich układów nerwowych.

Hanna Dufner jest pedagogiem-psychotraumatologiem, praktykiem Somatic Experiencing®, EmotionAid®, aktualnie szkoli się w Soma Embodiment®.Hanna jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Steinbeis-Hochschule w Berlinie oraz Szwajcarskiego Instytutu Psychotraumatologii (SIPT) w Winterthur.Od kilku lat jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Somatic Experiencing w Szwajcarii. Hanna jest mamą adopcyjno-biologiczną.

Anna Pelc

Podwójna moc regulacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jak zauważyć swoje stany wyregulowania i bycia już poza nimi;
  • że miejscem, gdzie warto szukać informacji jest nasze ciało;
  • o  trójkątnym modelu obszarów, które nas tworzą;
  • o koregulacji i mózgowym WiFi;
  • o dbaniu o siebie, jako wkładzie w relację z innym człowiekiem;
  • o tym, że pójście w nieznane jest trochę na przekór naszemu oprogramowaniu, ale jednocześnie leczy; 
  • o różnych nurtach terapii i kluczach wybierania terapeuty;
  • że praca z własnym doświadczeniem z dzieciństwa wnosi wolność do relacji z dzieckiem;
  • że „odpowiedź” i „reakcja” to nie to samo, i na czym polega ta różnica;
  • że świadomość pomaga w obsłudze „guzika pauza”, i jak tę świadomość budować.

Anna Pelc 

Psychoterapeutka w trakcie szkolenia w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt. Prowadzi prywatną praktykę w gabinecie w Warszawie, oraz terapię on-line. Jako wolontariuszka udziela wsparcia psychoterapeutycznego w Towarzystwie Pomocy Młodzieży w Warszawie. Pracuje z osobami dorosłymi i młodzieżą. 

Sama o sobie mówi: “W pracy integruję doświadczenie artystyczne i warsztat psychoterapeutyczny. Bliskie mi jest myślenie, że tworzymy swoją osobowość i rozwijamy się w relacji. Naszą istotą jest przynależność i więź, a zdrowa relacja leczy”.

Jej pasją są podróże, sztuka i filozofia. Ma męża i dwoje dzieci