fb

VI Konferencja dla Rodziców

BLIŻEJ POTRZEB, BLIŻEJ SZCZĘŚCIA

 5 listopada 2021

dzień 3

Rozmowy możesz oglądać jeszcze przez:

Godziny
Minuty
Sekundy

Możesz mieć dostęp do nagrań na dłużej.

Kup pakiet nagrań wszystkich rozmów wraz z notatkami wizualnymi za 169 zł.

Po co nam różnorodność?

Tosia z WDŻ

psycholożka

Pobierz materiały o różnorodności przygotowane przez Tosię:

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli temat różnorodności Cię wciągnął, zainteresował i wszystko w środku krzyczy – “Jeszcze! Jeszcze!”, zachęcam do zapoznania się z rozmowami z poprzednich edycji konferencji, które dotykają tego obszaru-

  • Nastolatki – jak je rozumieć, wspierać, pomagać im wzrastać? – Joanna Banach-Witkowska (1) WIĘCEJ>
  • Granice – jak je rozpoznawać i komunikować? – Agnieszka Stein (1) WIĘCEJ>
  • Opiekowanie dużych zmian w życiu rodziny – Karla Orban (4) WIĘCEJ>
  • Jak obsługiwac bezradność – Marta Sikorska (2) WIĘCEJ>
  • Zaufać sobie – Monika Szczepanik (2) WIĘCEJ>
  • Jak wspierac dzieci w spektrum – Adrian Borowik (5) WIĘCEJ>
  • Konflikt nasz powszedni – Ewa Hajduk-Kasprowicz (5) WIĘCEJ>
  • Kręgi naprawcze – Tomasz Bagiński (3) WIĘCEJ>
  • Współzależność – Anna Cichowlas (3) WIĘCEJ>

Uważność w rodzinie

Eryk Ołtarzewski

pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeżeli spodobała Ci się ta rozmowa, zachęcam do zapoznania się z innymi, z poprzednich edycji konferencji

  • Kacper Woźniak – Edukacja – czego potrzebują, by uczyć się, rozwijać i mieć z tego radochę? (1) WIĘCEJ>
  • Jak towarzyszyć w emocjach z uważnością – Joanna Suchowska Oruba (4) WIĘCEJ>
  • Joanna Banach-Witkowska – Nastolatki – jak je rozumieć, wspierać, pomagać im wzrastać? (1) WIĘCEJ>
  • Agnieszka Stein – Granice – jak je rozpoznawać i komunikować? (1) WIĘCEJ>
  • Wolność od i do – Joanna Mrozińska (4) WIĘCEJ>

Czym jest język osobisty?

Zofia Lewandowska

trenerka FamilyLab i ICDP Norway, nauczycielka jogi

Odtwórz wideo

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie rozmowy z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Jeśli masz ochotę jeszcze poprzyglądać się tematom związanym z komunikacją, zapraszam do rozmów z poprzednich edycji konferencji:

  • Język relacji – Adam Kusio (2) WIĘCEJ>
  • Prawa komunikacji – Agnieszka Stein (4) WIĘCEJ>
  • Granice – jak je rozpoznawać i komunikować – Agnieszka Stein (1) WIĘCEJ>
  • Rozmawiać o seksie? – Marta Niedźwiecka (3) WIĘCEJ>
  • OdmawiaNIE w relacji – Anna Kasprzycka (4) WIĘCEJ>

Tylko w czasie trwania konferencji wszystkie pakiety nagrań z poprzednich edycji kupisz z 30% rabatem. 

Wpisz w zamówieniu kod zniżkowy poprzednie30procent

Coś dla ciała i coś dla umysłu

Joga Nidra - Mava Targosz

LISIA MATKA

W czasie konferencji pakiet nagrań w promocyjnej cenie*
KUP I OGLĄDAJ KIEDY CHCESZ 
*cena regularna 269 zł

Dostęp do nagrań

12 rozmów i Joga Nidra dostępne dla Ciebie przez 2 lata

Notatki wizualne

Wydrukuj i powieś, by mieć na oku wspierające treści w pigułce
POBIERZ PRZYKŁADOWĄ NOTATKĘ

certyfikat uczestnictwa

Udokumentuj swój udział w konferencji.

W PAKIECIE

  • Dostęp do wszystkich nagrań w dowolnej chwili. W pakiecie 12 rozmów i Joga Nidra Oglądaj, słuchaj i praktykuj kiedy Ci wygodnie przez co najmniej 2 lata, czyli do listopada 2023 r.
  • Notatki wizualne. Przygotowane przez Teresę Zaorską do każdej z 12 rozmów. Wydrukuj i powieś, by mieć na oku wspierające treści w pigułce.
POBIERZ PRZYKŁADOWĄ NOTATKĘ
  • Certyfikat uczestnictwa. Udokumentuj swój udział w konferencji, powieś na ścianie i dziel się radością z bycia częścią tej społeczności.

Made with Love and Joy by Katja

Tosia z wdż

Po co nam różnorodność?

W tej rozmowie poruszamy wątki:

  • strachu przed różnorodnością u innych;
  • strachu przed różnorodnością u siebie;
  • małych różnorodności, które oswajają z większą różnorodnością i pokazują, że różnice są stałym elementem naszego życia;
  • wolności wybierania działań, niezależnie od przekonań, myśli i stereotypów, które poawiają się w głowie;
  • sojuszniczenia, czyli jak wspierać różnorodność na miarę swoich możliwości;
  • wielkiej mocy małych symboli i gestów poparcia;
  • dobrego wykorzystywania godziny wychowawczej i szukania sposobów na zaopiekowanie się tematem różnorodności w szkole;
  • szczepionek podawanych nam przez dzieci od wczesnych lat;
  • słów, które mieszczą i nasze niepoukładanie, i bliskość z dzieckiem;
  • pytań i wiedzy o nas samych, płynących z kontaktu z różnorodnością.

Tosia z WdŻ dla zaawansowanych – psycholożka, nauczycielka, edukatorka seksualna i antydyskryminacyjna. Na co dzień pracuje z nastolatkami i ich rodzicami, a w internecie edukuje na temat seksualności, różnorodności i książek.

https://wdzdlazaawansowanych.pl

Joanna Banach-Witkowska

Nastolatki, jak je rozumieć, wspierać, pomagać im wzrastać?

O czym jest ta rozmowa?

  • kto to jest nastolatek,
  • po czym poznam, że moje dziecko zmienia się w nastolatka,
  • jakie zmiany przechodzą nastolatki,
  • czy są takie zmiany, o których się nie mówi, są w pewnego rodzaju tabu,
  • co się zmienia w mózgu nastolatka,
  • zmiany nastrojów – skąd są – jak je przyjmować, jak wspierać siebie i nastolatka,
  • jakich zmian w relacji z rodzicem możemy się spodziewać,
  • jak rozpoznać, że z moim dzieckiem dzieje się coś niepokojącego,
  • gdzie szukać wsparcia.

Joanna Banach-Witkowska

Jest psychologiem i psychoterapeutą, w swojej pracy wspiera dzieci, młodzież i dorosłych.  

Towarzyszy w odkrywaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji oraz potrzeb, w sposób, który najbardziej służy klientowi.

Ukończyła szkołę terapii poznawczo-behawioralnej, czerpie z różnych podejść terapeutycznych, dostosowując sposób pracy do indywidualnych potrzeb osób, z którymi pracuje.

W jej życie zawodowe dużo wnoszą koncepcje Porozumienia Bez Przemocy i Rodzicielstwa Bliskości

Agnieszka Stein

Granice - jak je rozpoznawać i komunikować?

O czym jest ta rozmowa?

  • czym są granice,
  • jak budować świadomość swoich granic, kiedy mam wrażenie, że nie wiem, czym one są, gdzie one są,
  • jak poznać czy nie stawiam za dużo granic,
  • granice i etapy rozwoju dziecka,
  • jak wspierać dzieci w pokazywaniu i stawianiu granic,
  • jak radzić sobie z lękiem, że jak postawię granicę, to ktoś poczuje się odrzucony, że zostanie to odczytane jako niechęć,
  • jak mówić o swoich granicach w relacji, w której do tej pory nie mówiło się o granicach,
  • granice cielesne dziecka, szanowanie ich w sytuacjach, kiedy chcę dziecko przewinąć, ubrać, a dziecko tego nie chce.

Agnieszka Stein

Jest psychologiem.

Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi.

Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi.

Najbliższe jest jej podejścia oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi.

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online.

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Mama nastolatka.

Karla Orban

Opiekowanie dużych zmian w życiu rodziny

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że do zmian można się przygotować, ale czy na każdą? I czy w 100%?
  • że małe straty budują w nas doświadczenie radzenia sobie z także dużymi stratami;
  • że zmiany to nasz stały towarzysz;
  • że to dobrze, gdy troski i zmartwienia są “na miarę”;
  • że wsparcie to nie zawsze konkretne działanie i że to, co wspiera najbardziej to coś, co pozornie wygląda na brak działania;
  • że zabawa to ważna sprawa;
  • że ze zmianami, nawet najtrudniejszymi możemy sobie poradzić, a cały potrzebny do tego ekwipunek, mamy ze sobą.

Karla Orban jest psychologiem, od ponad dekady pracuje z dziećmi i rodzinami. Pracuje i kształci się w podejściu systemowym, ze szczególnym uwzględnieniem teorii więzi oraz Porozumienia Bez Przemocy. Udziela wsparcia w ramach własnej praktyki psychologicznej, superwizuje przedszkola i szkoły oraz prowadzi warsztaty dla rodziców i nauczycieli. Jej główny obszar zainteresowań to regulacja procesów fizjologicznych u dzieci (jedzenia, wydalania, snu) oraz wspieranie dzieci w chorobach somatycznych. Prywatnie jest mężatką i mamą trójki trójjęzycznych dzieci.

 

Bartek Szymczyk

Bliskość w kryzysie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym jest kryzys
  • jakich mechanizmów używamy do radzenia sobie z kryzysem
  • dlaczego bywa trudno wyjść z kryzysu
  • co wspiera wychodzenie z kryzysu
  • jak rozmawiać, by się słyszeć
  • jakie codzienne praktyki mogą wspierać parę w tym, by kryzysów było mniej.

Bartek Szymczyk

psycholog i psychoterapeuta, pracuje indywidualnie i z parami w języku polskim i angielskim, współzałożyciel ośrodka Ogrody Zmian w Warszawie.

Piotr Romanowski

Rodzicielstwo po rozstaniu

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o fazach procesu rozstawania się;
  • o zranieniach, poczuciu krzywdy, poczuciu winy i ich wpływie na komunikację w procesie rozstania;
  • o micie postawy “dla dobra dziecka”;
  • o sięganiu po wsparcie dla siebie, by móc mieścić trudne emocje dziecka;
  • o objawach widocznych w zachowaniach dzieci już na długo przed rozwodem;
  • o szyciu na miarę w rodzinach patchworkowych;
  • o słowach “mamo” i “tato” w kontekście nowych partnerów rodziców;
  • o robieniu w relacji miejsca na złość;
  • o jogurcie i skarpetkach, za którymi kryje się coś poważniejszego;
  • o okopach i o tym, jak się z nich wydostać w stronę wybaczania.

Piotr Romanowski jest psychologiem i psychoterapeutą. Wspiera młodzież i dorosłych, a także rodziny doświadczających różnego rodzaju kryzysów. Bliskie jest mu podejście systemowe, traktujące rodzinę jako dynamiczny system, w którym każda osoba jest równie ważna i ma wyraźny wpływ na tworzenie rodzinnej codzienności. Współpracuje z Ośrodkiem Regeneracja i Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Markach.

Adrian Borowik

Jak wspierać dzieci w spektrum

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jakie wyzwania dla dziecka i jego rodziny niesie ze sobą spektrum;
  • co można zrobić, by dziecku nie dokładać;
  • co można zrobić, by nie dokładać rodzicom tego dziecka;
  • że rodzice mają ogromną wiedzę i kompetencje w kwestii ich dziecka;
  • że zamknięcie ust może być wielkim darem;
  • że norma to tylko pewna etykieta;
  • że “nie rozumiem” może iść w parze z wyrozumiałością;
  • że “jak ci pomóc” i “pomóż mi”mają coś wspólnego z filmem Casablanca;
  • że jak się coś rozwali, to można to pomalutku odbudować; 
  • i po raz kolejny także to, że kluczem do wielu sytuacji jest… zadbanie o siebie! 

Adrian Borowik – absolwent Animacji Społeczno Kulturalnej na Uniwersytecie Warszawskim. W 2005/2006 roku zaczął bawić się z dziećmi ze spektrum. Uczestniczył w domowych systemach terapeutycznych programu Son-Rise®, którego autorami są Barry Neil Kaufman i Smahria Kaufman.

W trakcie 2 miesięcznego program dla wolontariuszy w The Option Institute® (którego częścią jest Autism Treatment Center of America®) poznał podstawy Procesu Opcji.

Ważne szkolenia i kursy, które wpłynęły na jego spojrzenie na osoby w spektrum i wyznaczyły kierunek rozwoju to Start Up Programu Son-Rise, Maximum Impact, New Frotiers, HANDLE® (1 stopień), Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów.

Prowadzi Przylądek Dobrej Nadziei, jest fundatorem oraz prezesem Fundacji „Wspaniale, że jesteś…” ,

Wykłada też w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach.

Ewa Hajduk-Kasprowicz

Konflikt nasz powszedni

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • o cenie płaconej za bycie “osobą bezkonfliktową”;
  • że jest coś więcej do wyboru niż “tupnę nogą” albo “się ugnę”;
  • o wpływie zasobów wewnętrznych na postawę w konflikcie;
  • o świadomych i nieuświadomionych wyborach w sytuacjach trudnych;
  • o strefach regulacji i teorii poliwagalnej i ich związkach z konfliktem;
  • że konflikt ma coś wspólnego z grawitacją i ze słoniem :);
  • o różnych typach konfliktów i ich wpływie na relację; 
  • że konflikt to aktualizacja relacji;
  • o tworzeniu sprzyjających warunków do trudnej rozmowy;
  • o wzajemności i równomocy w relacji.

Ewa Hajduk-Kasprowicz 

Mediatorka w duchu NVC, certyfikowana facylitatorka dialogu, doświadczona badaczka jakościowa, doktor nauk ekonomicznych. Wspiera ludzi w dogadywaniu się ze sobą i między sobą, w relacjach w życiu i w biznesie (plynie.pl). Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie pracy z konfliktem i szerzej – empatycznego komunikowania się (efektywnakomunikacja.pl). Pracuje z uważnością na to, by każdy działał w zgodzie ze sobą. 

Tomasz Bagiński

Kręgi naprawcze w rodzinie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • czym są kręgi naprawcze,
  • czym jest sprawiedliwość naprawcza,
  • czym różni się od kar i nagród,
  • co może wspierać w trudnych, konfliktowych sytuacjach.

Tomasz Bagiński

trener i konsultant z 21 letnim doświadczeniem,mediator NVC, propagator Kręgów Naprawczych wg Dominica Bartera. Swoją pracę opiera na dwóch filarach – empatycznej komunikacji oraz skupieniu na biznesowych celach i twardych, mierzalnych rezultatach. “Uwielbiam to, co robię i mam ogromne szczęście, że mogę korzystać z dokonań dwóch niezwykłych ludzi, których modele komunikacji i zarządzania są absolutnie najbardziej kompletnymi, prostymi, działającymi i eleganckimi rozwiązaniami w swoich dziedzinach. Moją pracę i podejście do ludzi opieram o unikatowe na rynku połączenie modelu Nonviolent Communication (NVC), Teorii Ograniczeń (TOC) i metody Kręgów Naprawczych, a także o swoje wieloletnie doświadczenie pracy w biznesie i z biznesem, a także w rodzinie, z rodziną.”

Eryk Ołtarzewski

Uważność w rodzinie

W tej rozmowie wymieniamy się refleksjami o:

  • różnicy między uważnością, a treningiem uważności;
  • adekwatności własnych reakcji;
  • świadomości, która daje rozeznanie, w jakim stanie jestem i dlaczego reaguję tak, jak reaguję, ale też wspiera w przeżywaniu trudnych emocji i pomaga przez nie przejść;
  • naszych umysłach, które niczym Mark Twain, są wielkimi łgarzami;
  • uważności, jako drodze do samego siebie i relacji z innymi;
  • trudnych emocjach, których doświadczanie nie jest przyjemne, ale jednocześnie nie oznacza to, że mamy ich nie doświadczać;
  • nieistniejących receptach na rodzicielstwo;
  • wymogach bycia szczęśliwym, które od szczęścia oddalają;
  • słuchaniu, które nie oznacza zgody na to, czego się słucha;
  • różnicach, mimo których możliwy jest kontakt i rozmowa, i o różnych perspektywach, które wzbogacają nasze postrzeganie. 

Eryk Ołtarzewski – pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy. Pracuje z młodzieżą od 25 lat. Prowadzi treningi uważności dla dzieci i młodzieży według autorskich programów. Współpracuje z Uniwersytetem SWPS w Poznaniu w ramach studiów podyplomowych „Uważność i współczucie” gdzie prowadzi zajęcia dotyczące uważności w pracy z dziećmi. Prowadzi również treningi uważności dla osób
dorosłych oraz warsztaty dotyczące takiej tematyki.

Kacper Woźniak

Czego dzieci potrzebują, by uczyć się, rozwijać i mieć z tego radochę?

O czym jest ta rozmowa?

  • jak uczą się dzieci,
    o edukacji formalnej – w szkole, na kursach i tej realnej – takiej która dzieję się, bo żyjemy. Jak wspierać dzieci, by obie te ścieżki współistniały w harmonii,
  • Jak wspierać dzieci na drodze edukacji,
    czym jest motywacja wewnętrzna i co ją buduje,
  • Jak wspierać siebie, jako rodzica dziecka, które dostaje w szkole uwagi czy złe oceny,
    jak tworzyć środowisko wspierające naukę,
  • Jak to jest tworzyć szkołę alternatywną,
  • Czy nauka i zabawa to dwie zupełnie różne rzeczy,
  • Czy dzieci się czegoś nauczą jak będą się tylko bawić.

Kacper Woźniak

Psycholog społeczny, trener, stworzył Wolną Szkołę Demokratyczną.

Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dla rodziców i nauczycieli z zakresu wspierania rozwoju dzieci, a dla młodzieży warsztaty z rozwiązywania konfliktów i projektów społecznie odpowiedzialnych.

Od 10 lat pomaga wdrażać  innowacje takie jak Metoda Projektów Badawczych w sferę edukacji.

Interesuje się grami kooperacyjnymi, żeglarstwem, snowboardem, konstruowaniem.

Prywatnie tata dwóch chłopców.

Joanna Suchowska-Oruba

Jak towarzyszyć w emocjach z uważnością

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • że stosowane czasem zamiennie HNB i WWO, to wcale nie to samo;
  • że emocje to ważne komunikaty, i o czym mogą nas powiadomić; 
  • że towarzyszenie ma wiele oblicz i, niestety, nie ma tu skutecznej instrukcji postępowania (ale, na szczęście, jest jakaś orientacyjna ścieżka i o niej też jest mowa;
  • że zachowanie dziecka jest komunikatem, informacją o czymś ważnym dla niego;
  • że rodzic nie zawsze musi być w pełni swoich i sił! I że może mieć wyczerpane zasoby. I nadal może wtedy towarzyszyć dziecku w przeżywaniu emocji;
  • czym skutkuje gadanie o emocjach “na zimno”, a czym “na gorąco”;
  • jaka jest rola dorosłego w wyregulowaniu dziecięcych emocji;
  • i co to znaczy, że towarzyszenie “działa”.

Joanna Suchowska-Oruba jest psychologiem i wykładowcą uniwersyteckim. Pracuje z dziećmi (głównie do 7rż) i rodzicami. Poprzez konsultacje indywidualne i warsztaty wspiera rodziców w budowaniu relacji z dziećmi opartych na poczuciu bezpieczeństwa i szacunku. Korzystając z social mediów, głównie instagrama, towarzyszy rodzicom w codziennych wyzwaniach.
Swoją pracę opiera na podejściu systemowym, (biorąc pod uwagę zasoby i potrzeby rodziny oraz szeroko rozumiane relacje), a także porozumieniu bez przemocy i rodzicielstwie bliskości.

Jest żoną i mamą trójki dzieci (w tym WWD, HNB i Bliźniąt)

Joanna Mrozińska

Wolność od i do

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • jakim wyzwaniem jest wolność już na poziomie definicji;
  • na czym polegać może trudność w doświadczaniu wolności;
  • czy wolność to stałość, czy bardziej elastyczność;
  • jaka jest relacja między “wolnością do” a “wolnością od”;
  • co wspólnego z wolnością mają nasze relacje z innymi;
  • jak możemy wspierać dzieci w doświadczaniu wolności;
  • jak możemy wspierać samych siebie i jak dbać o wolność w naszym życiu.

Joanna Mrozińskamama, pedagog, propagatorka wolnego wychowania i wolnej edukacji, autorka bloga Trochę Fajna Mama

Nauczycielka, która po 12 latach prób łatania systemu porzuciła go na rzecz homeschoolingu, unschoolingu i edukacji naturalnej. Matka chrzestna Hombanda – miejsce domowej edukacji i matka nosząca pod sercem Freedom – Wolny Dom Wolnych Dzieci.
Trener FamilyLab. Zafascynowana towarzyszeniem dzieciom w odkrywaniu świata
zewnętrznego i wewnętrznego oraz wspieraniem rodziców w poszukiwaniu drogi
rodzicielstwa opartej na żywej, partnerskiej relacji z dzieckiem.

Prywatnie mama Dobrochny i Nawojki oraz żona Trochę Fajnego Fotografa.

Zofia Lewandowska

Czym jest język osobisty?

W tej rozmowie:

  • zaczniemy od obierania warstw wstydu, braku wiary w siebie i zaufania;
  • potem wiele razy jeszcze usłyszysz o zaufaniu – do siebie, do innych, do świata;
  • obejrzymy związek zaufania z odpowiedzialnością i granicami;
  • poznasz ekspertów w dziedzinie języka osobistego;
  • najpierw powiemy, że język osobisty jest łatwy, ale chwilę później ujawnimy, że tylko pozornie;
  • przyjrzymy się trudnościom związanym z językiem osobistym, ale też porozmawiamy o tym, z jakimi korzyściami dla relacji wiąże się jego używanie;
  • i jak język osobisty wpływa na nas samych i relację ze sobą;
  • sprawdzimy jak to jest mówić językiem osobistym, ale też jak to jest być jego odbiorcą;
  • przywołana zostanie różnica używania języka osobistego w pracy i w domu;
  • wejdziesz z nami w sytuację, gdy dwie osoby mówią językiem osobistym, pozostają przy sobie i trafią dzięki temu w trudne miejsce.

Zofia Lewandowska – trenerka FamilyLab i ICDP Norway (International Children Developement Programme), nauczycielka jogi, skandynawistka, mama dwójki chłopaków, żona naukowca. Prowadzi grupy wsparcia rodziców, pracuje w przedszkolach i prowadzi jogę integrującą “ciałość”. Uczy języka, zdarza jej się tłumaczyć. Od zawsze fanka języka osobistego, gotowania, śpiewania, tańczenia, jedzenia i gości. Od niedawna fanka przekładania tego, co odczute i nieuchwytne na język ludzki. W sieci działa pod @zotrolla: pisze legendy, baśnie, zaklęcia i przepisy na mikstury z gumijagód oraz zaprasza na jogę, a czasem nawet saunę i jogę.

Marta Niedźwiecka

Jak rozmawiać z dzieckiem o seksie

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co robić, by rozmawianie o seksualności nie było tabu i wielkim wydarzeniem,
  • co ma wpływ na postawy związane z seksualnością,
  • czym jest seksualność i czym różni się od seksu,
  • skąd bierze się lęk o seksualizację,
  • dlaczego to ważne, żeby dzieci o seksualności dowiadywały się od dorosłych,
  • o pozytywnym modelowaniu w tym obszarze.

Marta Niedźwiecka

psycholożka, certyfikowana sex coach, autorka książki „Slow Sex – uwolnij miłość” oraz podcastu „O Zmierzchu”. Promuje i objaśnia świadomą seksualność, prowadzi warsztaty i sesje indywidualne. Matka, żona, kochanka i nurek techniczny z pasji.

Agnieszka Stein

Prawa komunikacji

Z tej rozmowy dowiesz się:

  • co możemy nazwać komunikacją;
  • skąd się biorą trudności w komunikacji;
  • co zrobić, gdy pojawiają się nieporozumienia;
  • jaki mamy wpływ na poczucie wzajemnego zrozumienia w komunikacji;
  • jak komunikacja z samym sobą wpływa na komunikację z otoczeniem;
  • jak rozkłada się odpowiedzialność w komunikacji z dorosłymi, a jak w komunikacji z dziećmi;
  • jak gadać, żeby się dogadać.

Agnieszka Stein jest psychologiem. Pracuje w obszarze relacji między dorosłymi i dziećmi. Wspiera rodziców, nauczycieli oraz profesjonalistów pracujących z rodzicami i dziećmi. Najbliższe jest jej podejście oparte na budowania głębokich relacji, poszanowaniu granic i potrzeb wszystkich ludzi. 

Jest autorką książek: “Dziecko z bliska”, “Dziecko z bliska idzie w świat”, “Akcja adaptacja”, “Nowe wychowanie seksualne” a także książki-rozmowy z Gosią Stańczyk— “Potrzebna cała wioska”.

Prowadzi warsztaty dla rodziców i profesjonalistów stacjonarne i online. 

Jest współzałożycielką Bliskiego Miejsca – Ośrodka Wsparcia i Rozwoju